Valoarea medie a sumei alocate de turisti pentru vacantele interne a crescut de la 531 lei anul trecut la 602 lei, iar numarul turistilor care au cumparat vacante interne a crescut cu 6% in primele 6 luni, indicand o usoara reorientare a turistilor catre destinatii interne, indeosebi destinatiile de litoral.

In ceea ce priveste sumele cheltuite pentru vacantele in strainatate, suma a scazut de la 1.651 lei anul trecut la 1.571 lei in primele 6 luni ale acestui an, ca urmare a unei usoare scaderi a interesului pentru vacante charter mai scumpe si reorientarea turistilor catre pachete fara transport charter inclus sau catre pachete charter cu preturi mai reduse.

"In cazul vacantelor pe destinatii interne turistii migreaza spre hoteluri cu confort mai ridicat si servicii mai bune, chiar daca acestea sunt mai scumpe, dar in cazul vacantelor pe destinatii externe s-a redus cererea pentru vacante charter in Turcia, tocmai din cauza preturilor si turistii s-au reorientat pe destinatii mai putin scumpe", a declarat pentru wall-street.ro Lucia Morariu.

De asemenea, in acest an programele Inscrieri Timpurii (intern) si early booking (extern) au avut succes mai mare fata de alti ani.

"Romanii s-au obisnuit sa cumpere din timp, cu reducere, si o mare parte a clientilor s-a orientat sau reorientat catre cumpararea din timp", a adaugat Morariu.

Cum "arata" sejurul romanilor in strainatate

Cand merg in vacante in strainatate, romanii aleg vacante de sapte nopti si se indreapta in special spre hoteluri de trei si partu stele, situate pe malul marii sau aproape de mare, preferabil cu piscine proprie.

De asemenea, un procent important merge cu mijloace proprii de transport, pentru sase sau sapte nopti, pe destinatii apropiate de tara, cum sunt Grecia, Bulgaria, Croatia, Muntenegru, Turcia - litoralul Marii Egee sau pe destinatii interne, pe litoral sau in statiunile Felix, Sovata.

Citeste si:

"Este primul an in care destinatia Turcia a scazut semnificativ ca interes. Grecia inregistreaza cea mai mare crestere din ultimii ani, peste 50% ca volum de vanzari", a explicat Lucia Morariu.

Potrivit unei clasament realizat pe baza vanzatilor agentiilor Eximtur, Turcia ramane pe primul loc in preferintele romanilor, urmata de Grecia, Bulgaria, Spania, Italia, Croatia si Austria.

Litoralul romanesc ramane in top

Principala destinatie de vara preferata de romani si in 2013 a ramas litoralul.

"Intre statiuni Mamaia este vedeta si in acest sezon, cu o crestere de 40% in vanzari. Cea mai mare crestere in vanzari dupa Mamaia am inregistrat-o pentru Nepun, statiune care pare ca redevine interesanta pentru turisti, si ca urmare a investitiilor in infrastructura specifica de turism realizate in centrul acestei statiuni cu un an inainte. In tara, statiunile clasice balneare sunt cele mai cautate, Felix, Sovata, Herculane, Caciulata si cateva dintre statiunile montane clasice, Sinaia, Poiana Brasov, Predeal", a precizat Lucia Morariu.