Reprezentantii Ana Aslan Health Spa din Eforie Nord, parte a grupului Ana Hotels, spun ca, pana de curand, mare parte dintre oaspetii hotelului veneau in primul rand pentru recuperare si balneo-terapie sau tratamentele anti-aging cu Gerovital. Pe aceste doua directii s-a consolidat numele locatiei, atat local, cat si international, folosirea numelui Ana Aslan fiind o unealta de marketing importanta.

“Incercam, insa, sa popularizam mai mult si necesitatea preventiei, si prin urmare utilitatea tratamentelor de relaxare si wellness in randul populatiei mai tinere, dar extrem de active, supuse unui ritm de lucru uneori prea alert si suprasolicitant. In ultimii 3-4 ani am introdus terapii variate din categoria wellness, atat de inspiratie orientala, cat si terapii de relaxare clasice, impreuna cu o gama bogata de terapii de infrumusetare faciala si corporala”, a declarat Iuliana Tasie, director general Ana Hotels Europa.

Directorul hotelului se asteapta ca cel putin un sfert din clientii actuali sa cumpere si astfel de sevicii wellness & beauty in urmatorii 3 – 5 ani.

Strainii sunt atrasi de Ana Aslan si terapiile balneare

Iuliana Tasie spune ca hotelul a avut avantajul clar al folosirii numelui Ana Aslan, care atrage si foarte multi clienti din toate colturile lumii.

In perioada high season (lunile iulie si august), gradul de ocupare al hotelului este de 90 - 95%. In lunile de capat de sezon, gradul de ocupare este de aproximativ 50% iar in lunile de inceput si sfarsit de sezon (iunie si septembrie), gradul de ocupare variaza intre 60 -70%.

Proportia de turisti romani este, de regula, 60%, restul de 40% fiind straini, preponderent din Europa (Germania, Franta, Olanda, Belgia, Rusia) dar si din tari din Orientul Mijlociu (Egipt, Israel).

Oaspetii nostri romani vin si pentru perioade mai indelungate, de 7 sau chiar 10, 14 zile, dar vin si pe perioada week-end-ului, pentru relaxare. Clientii straini in schimb au o medie de sejur de circa 10 zile, indiferent ca vin pentru tratament sau pur si simplu pentru vacanta.

Profilul clientilor difera in functie de perioada: in varf de sezon (iulie-august) predomina oaspetii individuali sau leisure, care vin in vacanta cu familia, acestia contand pentru 95% din venituri. In perioadele de capete de sezon (aprilie – iunie si septembrie – octombrie) este mix de clienti business (evenimente de tip conferinte, seminarii, lansari de produs, sau team building) si clienti care vin pentru tratament, fiind perioade mai linistite, cu mai putini turisti si cu temperaturi mai blande.

Citeste si:

Pe segmentul turistilor individuali, 45% dintre acestia achizitioneaza pachete cu terapii spa incluse, iar restul de 55% achizitioneaza doar servicii de cazare & mese.

Daca la nivelul turistilor straini, mare parte sunt atrasi de tratamentele cu Gerovital si de brandul Ana Aslan, pentru romani a fost gandit un concept complet de spa, care sa includa si partea de wellness, dieta, lifestyle.

Implicarea statului, inca invizibila

Tinand cont ca, dincolo de aspectele de business, hotelul din Eforie foloseste si promoveaza bogatii naturale ale Romaniei, precum namolul sau apa de Techirghiol, alaturi de produse locale (Gerovital), o implicare a statului roman ar fi necesara, cel putin din acest punct de vedere.

In realitate insa, lucrurile stau exact invers. De exemplu, tratamentele balneare realizate nu pot fi decontate prin intermediul Casei de Asigurari, din cauza fondurilor limitate si a hatisului legislativ.

„Sistemul de stat este foarte greu de accesat. Sumele decontate pentru astfel de terapii sunt foarte mici si merg la bazele din tara, desi majoritatea sunt aproape in paragina. Dar nu din vina lor, pentru ca statul nu ofera venituri mai consistente, dar nici alti clienti nu au, sunt intr-un blocaj. Am incercat sa accesam, chiar eu am mers cu dosarul la institutiile de resort, dar este complicat”, a declarat Iuliana Tasie.

Insa, in tarile din Uniunea Europeana, lucrurile sunt mai simple. Managerul hotelului spune ca au clienti din tari precum Germania, Franta si Belgia care deconteaza procedurile in tara de origine, partial sau total.

La nivel de implicare a statului, managerul hotelului din Eforie ar vrea sa vada o simplificare a cadrului legal, dar si masuri de promovare concrete. „In Romania este inca o legislatie greoaie, partea de spa apartine de Ministerul Sanatatii, nu de turism, si astfel apar multe dificultati. Ar trebui facut un cadru legal previzibil si simplificat, pe langa masuri de promovare concrete a turismului local".

ANA Hotels a incheiat anul 2015 cu o cifra de afaceri 29,8 milioane euro, fata de 25,2 milioane de euro in 2014. Infiintata in 1996, compania detine in prezent 7 hoteluri din segmentul upscale si de lux situate in Bucuresti, Poiana Brasov si Eforie Nord. Ana Hotels dispune de o capacitate totala de cazare de 975 camere, iar in 2015 numara 710 de angajati.