Dupa 26 de ani de activitate "la strada", in agentii fizice, antreprenoarea Carmen Pavel a decis sa schimbe strategia de business si sa mizeze pe online. Astfel, J'Info Tours este prima dintre agentiile traditionale cu vechime pe piata care a lansat un motor de cautare (bilete de avion+cazare+activitati+transferuri+sejururi+circuite), integrat in site-ul agentiei de turism, dar pastrand cele trei sedii fizice din Bucuresti, Brasov si Constanta.

De ce J'Info Tours pariaza pe online

Carmen Pavel a lansat motorul de cautate in ianuarie 2016, dupa o investitie de 150.000 euro si spune ca va mai investi cel putin 50.000 euro in tehnologii pentru optimizarea acestui motor. "Nu poti sa spui ca in momentul in care ai achizitionat tehnologia de acum nu mai investesc, culegem numai roadele. Trebuie sa fii tot timpul in priza: trebuie sa stii tot ce e nou pe piata, trebuie sa vezi tot ce face concurenta, nu numai concurenta romaneasca, ci si concurenta din alte tari si sa incerci sa depasesti nivelul de la o zi la alta. Practic investesti in permanenta pentru ca raspunsul (n.r.: pe motorul de cautare) sa fie mai rapid, mai bun, cu mai multe produse, cu alte idei", explica Pavel.

Pariul pe online al antreprenoarei vine si pentru ca romanii cauta tot mai mult bilete de avion pe Internet si renunta sa mai mearga in agentiile "de la strada".

"Mie asta mi se pare viitorul. Oamenii vor cauta ei singuri si vor dori sa faca lucruri singuri. Pentru anul viitor, noi ne gandim sa incurajam foarte mult vanzarea pe online si sa-i lasam pe clienti sa-si construiasca singuri pachetul (n.r.: de vacanta) pe site-ul nostru. Bagam cat mai multa marfa in site ca sa fie supermarket si sa aiba de unde sa aleaga", spune Carmen Pavel.

Pe J'Info Tours clientii pot verifica in timp real pretul pentru bilete de avion, cazare si alte produse turistice. Agentia practica un comision standard de 10 euro si concureaza astfel cu agentii de turism exclusiv online ca Vola.ro si Paravion.ro.

"Ce facem cu agentiile de la strada?", o intreb pe proprietara J'Info Tours. "Eu cred ca vor disparea in 3-4 ani. Eu am ramas uimita prima oara cand am fost in America in '92-'93 si am vazut ca nu sunt agentii la strada, toti erau in blocuri de birouri. In momentul ala nici ei nu erau asa de dezvoltati online, dar ei pe vremea aceea trimiteau prin posta cataloage si trimiteau documentele de calatorie si nu aveau nevoie de spatii la strada", spune Carmen Pavel (foto jos).

Citeste si:

Antreprenoarea nu vrea sa mai deschida noi sedii la strada pentru ca romanii vin tot mai putin sa cumpere din agentie. Prin comparatie, cumpararea biletelor de avion s-a mutat in proportie de 60-70% pe online.

Foarte putini mai vin in agentie sa ceara un bilet de avion. Iar jocul este pe preturile mici. In agentie vin seniorii, cei pana in 40-45 de ani nu prea mai vin, sau foarte rar daca vin tineri pentru luna de miere, ca sa fie consiliati pe destinatii.

Carmen Pavel

Carmen Pavel spune ca o perioada a mers "foarte bine" sistemul de lucru direct agentie-client, astfel incat multi antreprenori din turism au deschis sedii nu doar la strada, ci si in mall-uri. "Cand vizitez mall-uri vad ca agentiile sunt goale, iar investitia este foarte mare. Eu nu stiu in ce masura renteaza", spune Pavel.

Antreprenoarea crede astfel ca si celelalte agentii de turism traditionale vor deveni agentii de turism online "mai devreme sau mai tarziu". Cat despre in cat timp J'Info Tours va vinde exclusiv online, proprietara nu a dat un termen, insa vrea "cat mai repede", in functie de cresterea pe care o va aduce motorul de cautare.

Totodata, antreprenoarea subliniaza ca si rolul agentului de turism din agentia fizica se va schimba si acesta va trece la a sta in spate si a evalua tendinta de cautare a clientului si sa previzioneze ce-si va dori in plus. "Si meseria se va schimba un pic si se va imparti pe doua zone: cercetare de piata si promovare. Agentul de turism va deveni consultant de turism, va trebui sa isi imbogateasca de la o zi la alta bagajul de cunostinte ca sa aiba toate instrumentele necesare, iar instrumentele le va gasi tot cu ajutorul calculatorului", spune Carmen Pavel.

Ce planuri mai are proprietara J'Info Tours

Mutarea pe online obliga J'Info Tours la noi investitii in tehnologie, mai exact in crearea unui call-center, care se vor ridica la 50.000 euro.

"Noi trebuie totusi sa pastram legatura fizica intr-un fel sau altul. Acum suntem in proiectare, call-centerul o sa fie in proiectare din ianuarie anul viitor, cu 12 angajati pentru inceput, pe trei schimburi. Avem deja oamenii, acum incepem sa-i pregatim", spune Carmen Pavel.

Call-centerul va functiona intr-un sediu de birouri nou, spatiu pe care J'Info Tours urmeaza sa-l inchirieze si unde in viitor planuieste sa mute si agentiile de turism si sa functioneze doar ca back office.

Sursa foto: Rawpixel.com/Shutterstock.com