A trait si a lucrat pe trei continente si a vizitat o multime de tari prin intermediul functiilor ocupate in domeniul hotelier, insa Lior Bebera, director general al hotelului Intercontinental, spune ca a fost "socat" in mod pozitiv de oportunitatile pe care le poate oferi tara noastra celor care o viziteaza. El a vorbit intr-un interviu acordat wall-street.ro despre atuurile Romaniei, despre importanta promovarii si a venit si cu cateva idei prin care tara noastra poate ajunge pe harta destinatiilor cat mai multor turisti straini.

Lior Bebera se afla la conducerea hotelului din Bucuresti de la inceputul acestui an, cand l-a inlocuit pe Stefan Frank, dupa mai mult de patru ani de mandat.

De nationalitate germana, nascut in Israel, Lior Bebera a trait si a lucrat in sapte tari pe trei continente. Inainte de a veni la Bucuresti, el a lucrat in numeroase hoteluri Intercontinental, precum Intercontinental Berlin, David Intercontinental Tel Aviv, Intercontinental Kiev, precum si la sediul central IHG din Londra. Anterior, a ocupat functia de hotel manager la Intercontinental Malta.

Ce stia anterior despre Romania

Ca multi expati care vin sa lucreze in Romania, Lior Bebera recunoste ca nu stia foarte multe lucruri despre Romania.

"Sincer, nu avem o impresie clara despre Romania, pentru ca fusesem aici doar pentru un weekend, insa tot ceea ce stiam era din discutii cu prieteni ai parintilor mei, care sunt romani, oameni pe care ii stiu de peste 25 de ani. Ei ne vorbeau despre cat de speciala era aceasta tara in anii '70-'80, inainte de a emigra in Germania. Mai stiam cate ceva si de la prietenii mei romani din comunitatea de evrei din Germania. Stiam lucruri de baza despre Romania, precum despre Transilvania, despre muntii Romaniei si despre cat de frumos este in Brasov, in Sibiu, lucruri pe care le poti invata si in lectiile de istorie", recunoaste Lior Bebera.

El spune ca desi tara noastra are o multime de atractii, acestea nu sunt usor de aflat, intrucat promovarea Romaniei peste hotare este practic inexistenta.

"Parerea mea este ca multi oameni subestimeaza Romania, subestimeaza oportunitatile de business pe care le poti avea in Bucuresti. Cred ca perceptia despre Romania si Bucuresti trebuie influentata in bine de catre toata lumea, de la noi, oamenii de business, la parlamentari si guvernanti. Pentru ca oriunde mergi in Europa nu vezi deloc marketing pentru Romania sau pentru Bucuresti", considera managerul din domeniul hotelier.

Lior Bebera spune ca inca de la sosirea in Romania a remarcat atuurile tarii noastre, care pot fi de la centrele comerciale din Bucuresti, la oportunitatile de business, pana la bogatiile montane.

"Romania are multe de oferit, spun asta pentru ca am vazut chiar eu. Am fost socat pozitiv cand am ajuns aici si am mers in malluri, in Centrul Vechi, laTherme, iar acestea sunt locuri pe care nu le-ai gasi in marile orase din Europa. Sunt o multime de baze in acest oras pentru a-l face unul de succes, si ma refer pe termen lung, ca urmatoarele generatii sa se stabileasca aici, sa aiba un loc de trait si de muncit de viitor. Iar acest lucru este foarte important, intrucat cu totii ne confrunta cu problema resursei umane", a explicat Bebera.

Trebuie sa strigam in gura mare in fata lumii “iata ce avem noi aici”. Suntem Romania, avem Bucuresti, Sibiu, Brasov, Sinaia, avem si Clujul care se dezvolta. Iar acestea sunt lucruri pe care oamenii trebuie sa le afle. Trebuie sa fim prezenti la targuri internationale, in aeroporturi, peste tot

Social media, un instrument extrem de important

Lior Bebera scoate in evidenta importanta promovarii tarii noastre pe retelele sociale, medii in care poti ajunge cu usurinta la un segment important de turisti, cum este cel al tinerilor.

"Daca esti in afara si te uiti pe site-urile populare, ca Facebook sau Instagram cat de des pe acestea gasesti ceva legat de Romania sau despre Bucuresti? (...) Astazi avem ceva care acum 20 de ani nu exista, si anume puterea social media. Iar noi trebuie sa gandim in afara cutiei, trebuie sa ne dam seama ca suntem in 2017 si putem face multe. Astazi, tinerii din Generatia Y preiau controlul, astfel ca 50% dintre manageri fac parte deja dintre ei. Iar aceasta generatie nu are rabdare, daca nu te gaseste repede, pe Facebook, isi face bagajele si pleaca in alta parte", a subliniat seful Intercontinental.

Eu, de exemplu, nu am stiut ca Bucurestiul este cea mai sigura capitala europeana. Si chiar pot sa confirm asta, pentru ca in cinci luni, de cand sunt aici, nu am trecut prin nicio situatie in care sa nu ma simt in siguranta, si circul si cu metroul si cu autobuzul. Informatia este foarte importanta, daca nu stii aceste lucruri, risti sa ramai in minte cu o perceptie eronata, pe care o ai demult

Tot el a aratat ca pentru atragerea unui numar mai mare de turisti trebuie sa existe campanii de marketing, colaborari cu mari operatori de turism, care pot aduce straini in tara noastra, plus multe alte lucruri.

Avem nevoie de spatii mari de evenimente

Lior Bebera subliniaza si necesitatea construirii unor spatii mari de evenimente, care pot gazdui si peste 10.000 de oameni. In acest mod tara noastra ar putea deveni atragatoare pentru organizatorii de evenimente de amploare, ceea ce ar genera venituri importante si in domeniul hotelier.

"Ne-ar merge mai bine daca am avea spatii suficiente pentru conferinte in Romania. Iar daca cineva planuieste sa aduca un eveniment in Romania, unul 5.000-10.000 de persoane, nu va putea sa aleaga tara noastra, pentru ca nu exista un spatiu atat de mare si, in consecinta, va merge in Cipru, Grecia sau Ungaria. Este pacat, pentru ca noi putem caza in hoteluri, insa nu avem locuri de evenimente", a precizat Bebera.

Managerul cu experienta internationala precizeaza ca inainte de toate situatia politica din Romania trebuie sa devina una stabila.

Cred ca situatia politica din Romania trebuie sa devina mai stabila, inainte de a incerca sa imbunatatim alte arii. Stabilitatea este cheia, caci degeaba discut astazi cu un ministru, care ma sprijina in totalitate, insa el nu mai este in functie peste trei luni

Intercontinental Bucuresti este unul dintre cele mai cunoscute hoteluri de cinci stele din capitala. Hotelul cu 200 de angajati are 22 de etaje, 257 de camere si apartamente, un centru de sanatate cu piscina interioara la etajul 22, peste 1.500 de metri patrati de spatii pentru conferinte, doua restaurante si un bar.

Citeste si:
    Abonează-te pe

    Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

    Despre autor
    Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

    Te-ar putea interesa și:



    Mai multe articole din secțiunea Economie »



    Setari Cookie-uri