Potrivit Financial Times Germania, cele doua state, anticipand aderarea la UE, au renuntat la multe masuri protectioniste menite a proteja operatorii nationali de transport aerian. "Cele doua state spera ca beneficieze de acelasi ritm de extindere care a caracterizat pietele statelor vecine fost comuniste din Europa centrala si de est, precum Polonia, Ungaria si tarile baltice, cand au aderat la Uniunea Europeana, in 2004", precizeaza articolul publicat in cotidianul Financial Times, dupa cum informeaza NewsIn.

SkyEurope, WizzAir si alte cateva companii aviatice low-cost ofera deja curse din Bucuresti si din Sofia, insa de la 1 ianuarie 2007, accesul pe aceste piete a devenit mult mai facil. Orice operator de transport aerian cu o licenta europeana nu mai are nevoie de permisiunea guvernamentala pentru a beneficia de drepturi de aterizare. Pentru compania nationala Tarom, membra a aliantei aeronautice Skyteam, aceasta liberalizare a sectorului implica o schimbare a strategiei.

In Romania sunt prezente deja patru companii low cost: Blue Air, My Air, Wizz Air si Sky Europe, care ofera bilete dus-intors, cu un pret de sub 200 de euro, spre destinatii precum Barcelona, Londra sau Paris, ceea ce a schimbat preferintele de calatorie ale romanilor.