"Din cei 200 de piloti ai companiei care conduc aeronavele Tarom, in prezent aproximativ 15-20% sunt piloti pensionari. Suntem nevoiti sa lucram cu acestia deoarece au experinta in pilotaj de peste 30 ani. În 2007 am angajat opt piloti care au terminat scoala de aviatie dar nu aveau experienta. Pilotilor noi angajati le trebuie cativa ani, pana reusesc sa devina din punct de vedere profesional bine pregatiti" a declarat Gheorghe Birla, citat de NewsIn.

De asemenea, oficialul Tarom a precizat ca Tarom are nevoie sa achizitioneze avioane de mare capacitate si pentru acestea este necesar ca din punct de vedere al resurselor umane sa detina un numar de 30 de piloti cu experienta. Este posibil ca din aceasta cauza sa ne fie greu sa supravietuim a spus directorul general al companiei.

Pe langa criza de piloti cu experienta Gheorghe Barla a spus ca din cauza crizei financiare compania se va ocupa de regruparea, regandirea unei strategii in privinta rutelor companiei.

Citeste si:

In plus, Barla a subliniat ca in contextul actual cel putin 70 de companii aeriene din Europa de talie mare vor intra in faliment din cauza cresterii pretului petrolului . In acest moment, Tarom are la dispozitie 12 avioane de mediu curierat si sapte avioane de scurt curierat, a mai declarat directorul general al companiei.

Tarom a inchiriat trei aeronave Boeing 737-800 New Generation, care vor intra in flota companiei la inceputul lunii noiembrie si a incheiat un contract pentru cumpararea a doua aparate de zbor ATR72-500, care vor intra in flota companiei anul viitor, anunta compania la inceputul lunii octombrie.

Cele trei noi aeronave, care urmeaza sa intre in flota Tarom la inceputul lunii noiembrie 2008, au o capacitate totala de 189 de locuri si un consum de petrol mai mic cu pana la 50%, fata de anumite aeronave din flota actuala Tarom, cum ar fi Airbus-ul 310- 325.