"Procedura de achizitie publica a fost aceea de negociere cu publicarea prealabila a unui anunt de participare. Au depus oferte trei candidati, Eurosport SA pentru difuzarea spoturilor publicitare pe o televiziune paneuropeana de sport si SC Media Investment Communication, respectiv Asocierea Best Advertising&Consult - Opti Media SRL pentru difuzarea pe postul international de stiri", se arata in comunicatul Ministerului Turismului.

Conform datelor furnizate ministerului de catre European Media and Marketing Survey (EMS), canalul Eurosport este postul de televiziune paneuropean de sport cu cea mai mare audienta, iar CNN - postul de televiziune international de stiri cu cea mai mare audienta.

Conform comunicatului, in urma parcurgerii etapelor legale, Ministerul Turismului va achizitiona serviciile de difuzare a 550 de spoturi pe Eurosport si a 475 de spoturi pe Eurosport 2, o campanie de sponsorship pe canalul Eurosport de 325 billboard-uri de sase secunde si o campanie de difuzare pe internet a 9.000.000 bannere, toate aceste servicii la un buget total de un milion de euro. In acelasi timp, Ministerul Turismului va achizitiona serviciile de difuzare a 529 de spoturi pe canalul CNN de la Asocierea Best Advertising&Consult - Opti Media SRL, care a oferit cel mai mic cost pe punctul de audienta, la un buget de 334.950 euro, fara TVA.

"Campania Romania – Land of choice se va derula pe cele doua canale, Eurosport si CNN, in perioada august-decembrie 2009 si are drept scop cresterea numarului de turisti straini in Romania. Una dintre principalele atributii ale Ministerului Turismului conferinte institutiei prin actul de infiintare, HG nr. 1719/2008, cu modificarile si completarile ulterioare, este promovarea imaginii Romaniei ca destinatie turistica, in scopul cresterii numarului de turisti romani si straini", se mai precizeaza in comunicatul MT.

Activitatile desfasurate in cadrul campaniei ”Romania – Land of choice” sunt incluse in Programul anual de marketing si promovare turistica, aprobat prin HG nr. 14/2009.