Linia italiana a transportat 10,6 milioane pasageri in primul semestru din 2010, in crestere cu 3% fata de perioada similara a anului precedent.

Avansul s-a realizat in special datorita activitatilor intercontinentale si internationale, care au inregistrat cresteri de 22,9% si respectiv 7,6 % a numarului de pasageri transportati.

In acelasi interval, linia aeriana a raportat un grad mediu de ocupare de 68%, cu o crestere de 9,3 puncte fata de aceeasi perioada a anului trecut (58,7%).

Pierderile inregistrate au fost la jumatate in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut, in ciuda majorarii costului combustibilului, a majorarii costurilor fortei de munca si a efectelor economice rezultate din limitarea traficului aerian in urma eruptiei vulcanice din Islanda.

Datoria financiara neta calculata la 30 iunie este de 783 milioane euro, cauzata in special de datoria pentru flota de avioane proprii ( 837 milioane euro).

Citeste si:

La data de 30 iunie 2010, flota Alitalia continea 156 de avioane, dintre care 9 Airbus A320 noi, livrate in cursul anului 2009 si 5 in primul semestru al anului 2010. La acestea s-au adaugat 2 Airbus A320 si 2 Airbus A330, ambele categorii fiind noi si livrate in luna iulie.

La toate celelalte 46 Airbus de raza medie apartinand companiei Alitalia a fost aplicat planul de modernizare a cabinelor, cu o investitie de peste 20 milioane euro.

In primele 6 luni, frecventa zborurilor a fost de 99,6% si punctualitatea de 82,5%, inregistrand cresteri de 11 puncte comparativ cu aceeasi perioada a anului 2009 (71,6%).

Compania italiana opereaza 19 zboruri saptamanale in relatia cu Romania, din Bucuresti catre Roma, Milano, Bari si Venetia.

Operatorul aerian a transportat anul trecut, pe cursele din si catre Romania, 90.000 de pasageri, iar pentru acest an isi propune sa depaseasca 100.000 de pasageri.

Povestea celui mai lung zbor: Gustul profitului dupa pierderi zilnice de 3 mil. euro

Povestea celui mai lung zbor: Gustul profitului dupa pierderi...