Datele Teamshare arata ca principalele costuri la care se expun comerciantii online care nu folosesc un software integrat de e-commerce sunt generate de informatiile neactualizate despre stoc si produse, nemultumirea clientilor ce risca sa comande un produs ce nu mai exista pe stoc, dar si timpul consumat inutil de angajatii magazinului furnizand telefonic sau via e-mail informatii ce pot fi gasite simplu, online.

Toate aceste lacune tehnice ”inghit” cel putin 15% din cifra de afaceri a comerciantului online, intr-un scenariu optimist – in care clientul nu paraseste imediat magazinul virtual, pentru un concurent direct.

”Actualizarea informatiilor despre stocul de produse si preturi trebuie sa fie realizata permanent. Daca acest update se face doar o data pe zi, atunci informatiile nu mai sunt de actualitate si de aceea vedem atat de multe magazine care isi abordeaza clientii, imediat dupa ce acestia comanda, ca sa le spuna ca produsul lor nu mai este pe stoc, sau ca dureaza 2 zile pana ce stocul este alimentat de la un alt furnizor. Avem si exemplele fericite, de magazine cu produse de calitate, rugate de clienti sa isi actualizeze informatiile in site. Insa acestea sunt, realmente, situatii fericite, in care clientii sunt fideli brand-ului, sau produsul nu se gaseste pe alte site-uri”, explica Marius Panait, Managing Partner Entelion Software, compania care dezvolta Teamshare.

Citeste si:

In general, insa, clientul final nu are rabdare si pleaca imediat la concurenta. In aceste cazuri, costurile sar de la 15%, la chiar 20% sau 25%, pentru ca eforturile de crestere a traficului si de conversie se naruie instant din lipsa stocului actualizat, sustin expertii Teamshare.

Potrivit acestora, implementarea unei platforme profesioniste de e-commerce isi recupereaza investitia intr-un interval de maxim 6 luni, iar magazinul online beneficiaza imediat de informatii actualizate referitoare la pretul produselor pe care le comercializeaza, stoc, facturi sau sold, eliminarea efortului manual de copiere a datelor dintr-un soft in altul, transparenta datelor oferite clientilor si un acces mult mai facil la informatiile despre produse.

Un alt beneficiu al platformei integrate de e-commerce este avantajul competitiv creat, care, desi nu se resimte imediat, este unul strategic, cu efecte pe termen mediu si lung.