Robert Berza, country manager pentru Zoot si fost marketing manager la eMag, subliniaza ca produsele comandate ajung in 2 zile lucratoare in punctul ales de client si ca sunt tinute patru zile. “Clientii pot veni sa le probeze si sa aleaga ce le place. Lucram cu un curier cehesc si cu doi curieri cu activitate locala”.

Vino la RetailArena.ro, cea mai importanta conferinta axata pe retail si omnichannel, pe 11 si 12 noiembrie la Hilton, Bucuresti, si vei avea ocazia sa vorbesti si sa afli amanunte direct de la Robert Berza.

Clientii pot comanda si online si sa le vina coletele acasa, daca doresc. Cele doua puncte de pick-up si probat sunt la gradina Cismigiu si in Pipera, urmand ca un urmatorul sa fie deschis in decembrie in Decebal, aproape de statia de metrou Mihai Bravu. “Am ales puncte tranzitate de multi romani, zone pe unde se duc la munca sau se intorc spre case; se pot opri cateva minute sa probeze hainele apoi sa cumpere ce doresc. Este un model de business inedit si reusim sa pastram preturile mici pentru ca nu livram in mii de puncte”, spune el, subliniind ca, in viitor, vor deschide astfel de puncte si in orase mari din tara.

In prezent, Zoot are 250 de branduri si circa 250.000 de produse, 95% dintre ele fiind comune cu cele din Cehia. “Romanii sunt diferiti de cehi – sunt mai chic, mai atenti la felul in care se imbraca; aducem doar modele noi, nu «de vara trecuta», atat de la branduri majore cat si mai putin cunoscute. Totodata, romanii vor sa se diferentieze – nu le place sa cumpere aceleasi haine care stau pe rafturile magazinelor”.

In ultimii ani, romanii nu mai pun atat de mult accent pe brand, pe logo-ul de pe tricou sau camasa, cat pe felul in care arata un produs si cat de comod este. “Cehii sunt mai timizi, mai conservatorii, romanii sunt mult mai deschisi – poate datorita vremii mai calde”, spune, la randul sau, CEO-ul companiei, Ladislav Trpak.

La fel ca, de exemplu, in Spania, Zoot va incerca sa incheie parteneriate si cu producatori locali de fashion, branduri locale. “In Spania avem chiar si ateliere de familie care produc haine pentru noi. In timp, pe masura ce vom cunoaste mai bine piata si oamenii care ne trec pragul, pe masura ce vom organiza conferinte si intalniri, vom incepe astfel de colaborari si in Romania”.

Citeste si:

In ceea ce priveste traficul pe site, circa 70% va proveni din mobile; ratele de retur vor fi ceva mai mari decat cele din industrie, avand in vedere modelul de business diferit, mai spun reprezentantii companiei.

Zoot a inceput o campanie de 360 de grade in Romania – TV, radio, presa, online, outdoor, urmand sa organizeze evenimente tematice, atat in punctele de colectare cat si in parcuri, la concerte si in alte cadre.

Principalii concurenti ai Zoot.ro sunt FashionDays.ro, FashionUp.ro, H&M, Zara, MyCloset.ro, Kurtmann.ro, Bonprix.ro sau ZorileStore.ro.

Cum ti se pare modelul de business al cehilor? Consideri ca “va prinde” si in Romania? Te invitam sa comentezi.