Daca ai facut achizitiile online, comerciantul trebuie sa-ti livreze produsul in termen de cel mult 30 de zile de la data la care ai transmis comanda. In practica insa, termenul este de obicei mai mic, iar acest lucru este stabilit de catre comerciant pe site sau iti este comunicat la momentul confirmarii comezii. In cazul in care vanzatorul nu ti-a livrat produsele in momentul convenit cu tine, in cel mentionat pe site ori in comanda sau in maximum 30 de zile, poti solicita ca livrarea sa fie efectuata intr-un nou termen, suplimentar fata de cel nerespectat anterior, stabilit de comun acord cu agentul economic. Daca nici de data asta nu iti primesti comanda, ai dreptul, dupa caz, la rezolutiunea sau rezilierea contractului.

In cazul rezolutiunii sau, dupa caz, rezilierii contractului, comerciantul este obligat sa iti ramburseze fara intarzieri nejustificate toate sumele platite in temeiul contractului si in decurs de cel mult 7 zile de la data la care i-ai comunicat decizia de terminare a contractului.

Produse deteriorate

Daca produsul este deteriorat sau distrus inainte de a ajunge la tine, agentul economic este cel care suporta pierderea. In acest caz, legea iti da dreptul sa soliciti un nou produs sau sa renunti la contract.
Atentie! Deschide coletul in prezenta curierului, daca este posibil si inspecteaza sumar produsul. Daca acesta prezinta urme de lovire sau alte defecte vizibile, il poti refuza, mentionand pe documentele de transport motivul. Contacteaza imediat vanzatorul.
Daca nu este posibil sa verifici produsul in prezenta curierului, inspecteaza-l cat mai curand posibil, fotografiaza ambalajul si produsul si informeaza vanzatorul imediat asupra eventualelor probleme. In acelasi timp, poti trimite o reclamatie catre compania de curierat.

Renuntarea la contract

In cazul comenzilor online, legea stabileste un termen de 14 zile calendaristice de la momentul primirii produsului in care poti renunta la achizitie, fara a oferi vreun motiv si fara costuri suplimentare. Iti poti exercita dreptul de retragere fie completand un formular pus la dispozitie de profesionist (de regula, online), fie trimitand un mesaj din care sa reiasa clar intentia ta si in care sa specifici cel putin urmatoarele: identitatea ta, numarul si data comenzii, produsul, pretul platit.
Produsul il poti trimite inapoi pe cont propriu, conform instructiunilor de pe site-ul de unde ai facut achizitia, sau poti astepta sa fie preluat de catre agentul economic, in unele cazuri gratuit (verifica atent politica magazinului legat de acest aspect). In cazul in care alegi sa trimiti produsul pe cont propriu si platesti curierul pentru returul produsului, nu ai dreptul de a solicita rambursarea acestei sume.

Dupa ce ai completat formularul privind retragerea din contract si ai trimis produsul inapoi, comerciantul este obligat sa returneze pretul pe care l-ai platit pentru produs (inclusiv costurile de expediere catre tine) in termen de maximum 14 zile.

”Ai fost atent la ce cumperi de Black Friday, trebuie sa fii atent si la ce se intampla dupa. Procesul de achizitie nu s-a terminat in momentul in care ai plasat comanda pe site. Ai grija cand iti sunt livrate produsele si in ce stare sunt acestea. Iar daca termenele de livrare nu sunt respectate, ori produsul nu este conform cu ceea ce ai comandat, trebuie sa stii ca ai anumite drepturi. Foloseste-le !”