Comentarii pe articolul Slovenia - tara tuturor anotimpurilor

Frumoasa Slovenie

Virgil la 28 August 2008, ora 10:23
Pana sa stiu mai multe amanunte despre Slovenia, anul tecut am avut ocazia sa cunosc aceasta tara, este adevarat, din goana masinii (autocarului) la invitatia unui prieten ce locuieste acuma in Italia. Plecand din Romania dupa-amiaza, toata Ungaria am strabatut-o noaptea, lucru ce nu m-a deranjat foarte mult deoarece Ungaria am mai vazut-o. Dimineata m-am trezit intr-o parcare de langa un punct de frontiera cu Slovenia (la Redics) unde, dupa un mic dejun frugal, ne-am imbarcat si ne pregateam sa tranzitam Slovenia spre Italia. Dupa ce am intrat aprox. 20Km in teritoriul sloven, unde imediat dupa granita ne-au intampinat santiere la o viitoare autostrada, ma uitam pe geam si in stanga si in dreapta si nu imi venea sa cred de ce vedeam. Localitati aranjate cu bun simt, case de dimensiuni normale, cochete, gospodarii bine ingrijite, oameni cu fata senina, campuri lucrate, sosele curate, spatii cu iarba tunsa ingrijit de ziceai ca tunsul ierbii este sportul national al slovenilor si mai cate incat credeam ca ma aflu in Austria.
Nu mai retin exact traseul strabatut pana la intrarea pe Autostrada Maribor - Lubliana - Postoijna - Villa Opcina dar odata ajuns pe autostrada, am putut sa admir aproape toata tara (in limita vizibilitatii si pe toata lungimea ei). Noaptea ce urma am petrecut-o in loc. Postoijna la un hotel curat si ingrijit, la un pret rezonabil (17 Euro/noapte) si totodata am vizitat celebra pestera Postoijna. Nu intru in detalii deoarece informatii despre pestera si poze se gasesc pe internet.
Am remarcat afluxul de turisti straini si bogatele cunostinte de limba engleza si germana avute de intregul personal al pesterii cat si de vinzatorii de suveniruri de la chioscurile din preajma. Totodata, pe parcursul pe jos al traseului de la hotel la pestera, am remarcat curatenia extraordinara a curtilor caselor, a drumului, aspectul spatiilor verzi, etc., lucruri facute ingrijit SI CU BANI PUTINI. Asta nu numai in Postoijna ci si pe parcurs unde am mai oprit, prin localitati. A doua zi ne-am indreptat spre granita cu Italia la Villa Opicina si cum am intrat in Italia. Dupa impresiile lasate de Slovenia, primul lucru ce l-am remarcat au fost scuarurile cu iarba netunsa din zona punctului de frontiera, lucru care in Slovenia nu exista. Intoarcerea din Italia a fost prin Austria dar oricum, s-a petrecut noaptea si nu aveam cum sa mai vad ceva.
Dupa cele vazute si mai ales admirate pe tot traseul, acasa , cand ma intreba cineva ce mi-a placut pe intreaga calatorie in Italia, raspunsul a fost unul singur: SLOVENIA. Si asta dupa ce am trecut si vizitat in Italia: Roma, Florenta si Venetia, niste minunate perle turistice dar obosite de turisti.