Comentarii pe articolul O zi nebuna la Erste: "Am platit un pret FOARTE MARE pentru BCR"


si pentru decizii gresite din trecut ...

Altu la 10 Octombrie 2011, ora 18:07
cine-si asuma responsabilitatea? CEO cumva? pare ca nu....
ilegal trasnfera acum aceste decizii "mai putin insprirate" in dobanzile ridicate/abuzive catre clientii din RO....
El Doctor la 11 Octombrie 2011, ora 10:18
Nu a fost o decizie gresita, la vremea aceea au platit pretul corect. Nu aveau cum sa stie ce va fi peste 5 ani, ca daca stiau erau chiar Mafalda. Deci ei au platit pretul corect pe niste active evaluate jos. Diferenta e acel goodwill (fond comercial). Cu timpul insa, si mai ales in vremuri de criza, valoarea goodwill trebuie ajustata (conform IFRS e obligatoriu testul anual de devalorizare). Astfel, se procedeaza la acel "goodwill impairment", adica ajustarea fondului comercial. Erste Bank a facut impairment in fiecare an, e in raportele lor anuale scris foarte clar. De data asta, fiind situatia atat de nasoala, sunt nevoiti sa faca un impairment mai mare. In mod normal, un consultant de investitii ar fi trebuit sa stie asa si sa se fi asteptat la o devalorizare semnificativa a fondului comercial. Astfel, ar fi trebuit sa fie absorbita in pret aceasta asteptare negativa. Cum se pare ca nu a fost absorbita in pret, inseamna ca investitorii la bursa au cam renuntat la serviciile consultantilor. Rezultatul se vede.

  Inapoi la articolul O zi nebuna la Erste: "Am platit un pret FOARTE MARE pentru BCR"

Wall StreetUltimele stiri online din economie si afaceri

Cauti inspiratie in business sau vrei sa fii la curent cu cele mai importante stiri care influenteaza mediul de afaceri? Activeaza notificarile