De ce trebuie sa investesti in training in vremuri de criza...

Pe masura ce vestile legate de criza economica la nivel mondial se raspandesc, trebuie sa luam in considerare cea mai buna metoda prin care sa iesim din aceasta situatie cu bine, atat noi cat si clientii nostrii. Atunci cand vorbim cu clientii nostrii auzim de multe ori ca departamentele de HR trebuie sa caute metode de a reduce bugetele de training.

Aceste companii vad respectiva reducere a bugetelor de training si dezvoltare drept o metoda usoara de a mentine echilibrul financiar, dar exista si aici foarte multe riscuri.

Un studiu recent al Common Purpose arata ca reducerea bugetelor de training va avea rezultate negative pe termen lung: moral scazut al angajatilor, nivel scazut de incredere in interiorul organizatiei, pierderea potentiala a talentelor si probleme legate de performanta. Toate acestea datorate lipsei programelor de training potrivite.

Reducerea bugetelor pentru training si dezvoltare ar putea insemna ca organizatia ca intreg va suferi de o capacitate limitata in atingerea obiectivelor pe termen lung.

Foarte multi manageri de resurse umane considera ca "managerii buni - adica cei care asigura un grad de competitivitate crescut - s-ar putea sa fie primii care pleaca din organizatie daca va incepe sa dispara acest angajament al companiei legat de dezvoltarea lor. Pe langa asta, liderii si managerii care manifesta un grad de motivare redus au o influenta negativa si asupra motivatiei si moralului echipelor pe care le conduc. Acest lucru poate duce la efecte precum productivitate redusa sau retentie scazuta".

Intr-o perioada de scadere a activitatii economice, lupta pentru angajatii performanti devine din ce in ce mai dura. Recent, cei de la McKinsey au revenit asupra studiului facut in 1997, denumit Razboiul pentru Talente, si au concluzionat ca descoperirea si retentia celor mai talentati angajati continua sa fie "cea mai importanta activitate manageriala!". Ceea ce trebuie sa ia in considerare organizatia este ca toate eforturile si costurile implicate in cautarea talentului ar fi pierdute daca acesti indivizi nu sunt motivati si incurajati sa se dezvolte in perioade economice severe.

A continua sa pregatesti si sa dezvolti talente este o modalitate de a te asigura ca organizatia iese mai puternica decat competitia din aceste vremuri de restriste economica. Acest talent, motivat indeajuns, va fi factorul cheie in gasirea oportunitatilor de crestere.

Este important sa nu pierdem din vedere obiectivele pe termen lung ale organizatiei, chiar si atunci cand o criza ne forteaza pe toti sa cautam solutii pe termen scurt. In timpul unei recesiuni, multe organizatii reduc din bugetele de training si dezvoltare ale angajatilor sai" conform unui senior consultant.

"Acest lucru este de inteles, insa acesti oameni sunt tocmai cei care vor fi responsabili de activitatile necesare pentru a scoate compania cu bine din criza, identificarea oportunitatilor de crestere si accelerare in cadrul recesiunii economice."

Discutiile care pot fi gasite pe forumurile online legate de acest subiect ofera urmatoarele concluzii si sfaturi legate de criza pentru cei responsabili de angajati si dezvoltarea lor:

• Concentrati-va pe obiectivul strategic al companiei si cum va trebui ea sa fie atunci cand economia isi va reveni

• Ganditi lateral si cautati oportunitati prin care sa aveti o pozitie avantajoasa atunci cand criza va fi depasita

• Reduceti viteza eforturilor in loc sa le sistati; beneficiile vor ramane acolo si nevoile de training vor fi mai mici atunci cand situatia se va ameliora

• Aratati-va angajamentul si recompensati acei angajati pe care vreti sa-i pastrati. Acest lucru va mentine moralul si productivitatea ridicate

• Mentineti educarea si dezvoltarea pe primele locuri in agenda companiei; este o posibilitate mare ca acestea sa faca diferenta dintre supravietuire si crestere

Aceleasi lucruri pot fi identificate si in Romania. Pentru Human Invest este foarte important sa avem o comunicare cat mai personala cu clientii nostrii. Aceste este si motivul pentru care avem discutii foarte dese legate de provocarile pe care le au acestia, cea mai recenta fiind acea legata de bugetele pentru anul ce urmeaza.

Discutam in mod deschis despre pericolele potentiale legate de reducerea bugetelor de training si dezvoltare atat pe termen lung cat si pe termen scurt. Incurajam managerii sa indentifice aceste amenintari si in acelasi timp sa intrevada beneficiile continuarii efortului de dezvoltare si training a celei mai importante resurse pe care o au: angajatii.

Sfatul pentru clientii nostrii este sa fie foarte selectivi atunci cand reduc bugetele. In acele momente in care reducerea bugetelor e inevitabila, inclusiv pe aria dezvoltarii angajatilor, recomandarea noastra este focusul pe angajatii cheie.

Companiile nu ar trebui sa reduca niciodata din atentia pe care o au fata de liderii ce asigura buna functionare a organizatiei precum si acei salvatori potentiali care iau initiative ce afecteaza in mod direct imaginea si satisfactia clientilor.

Dezvoltarea leadership-ului, self-leadership si abilitatile de comunicare prezinta rezultate imediate in ceea ce priveste performanta si motivarea pe de-a intregul companiei, satisfactia personala si claritatea in comunicare. Atunci cand construim impreuna cu clientii nostrii o matrice efort-impact separam aproape imediat si in mod vizibil acele sesiuni de training indispensabile de cele mai putin esentiale.

Suntem convinsi ca 2009 va fi un an extrem de provocator, in care fiecare va simti impactul crizei globale. Unele companii se vor confrunta cu scaderi in vanzari, in special cele legate de bunuri casnice. Altele vor simti o usoara scadere in numarul vizitatorilor sau contactelor cu ei, unele din acestea vor fi afectate in mod grav si va trebui sa opereze reduceri de personal.

Totusi, indiferent de efectul crizei asupra organizatiei dumneavoastra, faceti tot ce va sta in putinta pentru a retine cei mai buni oameni, pentru a va putea mentine avantajul competitiv in timpul si - cel mai important- dupa aceste vremuri tulburi!

Setari Cookie-uri