3 / 4

Piata de HR din Banat reprezinta 25-30% din cea bucuresteana

Specialistii in resurse umane din companiile banatene sustin ca salariile pe vreme de criza nu au cunoscut reduceri majore. “ Sediul central al firmelor din banking, retail, pharma, FMCG este de obicei in Bucuresti, iar salariile pentru posturi la diferite niveluri nu sunt stabilite geografic, ci sunt apropiate ca valoare de cele din Bucuresti”, a declarat Adriana Badescu, reprezentant al companiei A&C Consulting Centre.

Conform acesteia, in ceea ce priveste domeniul constructiilor, procentul salariilor din Banat este cam 70-80% din salariul pentru acelasi post din Bucuresti.

Si Bogdan Toth, general manager al firmei banatene de recrutare HR4U, considera ca salariile de baza – fixe – au mentinut o cota stabila in perioada crizei. “Cresterile salariale si-au pastrat aceleasi ritm mai ales pentru pozitiile de middle si top management. Daca facem referire la FMCG, Retail sau Pharma situatia salariilor respecta oarecum un sablon foarte asemanator. Pentru toate cele trei domenii o persoana care se va angaja pe o pozitie de entry-level va porni cu un minim de 300 Euro la care evident se vor adauga bonusarile care in unele situatii dubleaza sau chiar tripleaza venitul lunar”, a declarat acesta.

Potrivit Toth, Banatul reprezinta un procent de 25% din pietele de resurse umane din Romania, o piata care poate incepe treptat sa fie rivalizata de zone precum Transilvania, care treptat prinde teren si datorita investitiilor straine.

Cele mai ofertante sectoare de activitate pentru recrutare in Banat sunt Automotive, IT&C, Retail, Constructii, Institutiile financiare, Logistica & Transport.

"In ultimele 6 luni cele mai multe cereri au venit din domeniul serviciilor. Comparativ cu anul trecut simtim lipsa cererii de servicii din domeniul automotive. In domeniul recrutarii exista in continuare cerere pentru specialisti si pozitii de management. Pe de o parte, companiile analizeaza daca pot sa acopere din interior anumite pozitii, pe de alta parte candidatii analizeaza mai mult oportunitatile oferite de piata", a precizat Danisa Frentiu - Country Manager Solutions Driven, Romania.

„In aceasta perioada, cele mai putine cereri de servicii le primim din domeniul productiei de componente automotive, desi acesta era, inainte de criza, domeniul cu cele mai mari cereri. Cele mai multe solicitari le primim din domeniul retail, soft si servicii”, a spus Adriana Badescu, reprezentant al companiei A&C Consulting Centre, aceasta inregistrand scaderi de pana la 50% fata de anul 2008 in domeniul serviciilor de consultanta.

Conform lui Bogdan Toth, unele companii folosesc schimbarile dictate de criza si pentru a bloca contracte nedorite, pentru a inlatura persoane ineficiente sau pentru a renunta la prestatori mai mult sau mai putini pregatiti sa sprijine clientul in situatii dificile.

Daca pana in septembrie 2008 se putea discuta foarte usor pe bugete de training de zeci de mii sau chiar sute de mii de euro, spune Toth, acum companiile intampina dificultati in realizarea bugetelor si chiar lipsa unor astfel de investitii in 2009. “In mod firesc, in august 2008, managerii se gandeau la procentele cu care isi vor creste businessul in 2009. Cel mai des auzeam procente precum 35-40%. Acum cred ca au uitat de acea perioada si se gandesc mai de graba la continuarea pe cat posibil in acelasi trend ca si inainte de septembrie 2008 “, a concluzionat Toth.






Inapoi la articol

Setari Cookie-uri