Irina Schrotter: Vom inchide magazinele neprofitabile

CPP Management Consultants, companie specializata in industria de lux, a organizat cea de-a saptea editia a evenimentului anual LuxuryDays in parteneriat cu Carol Parc Hotel, aceasta fiind si locatia de desfasurare a evenimentului. Editia de anul acesta s-a desfasurat pe parcursul a doua zile, incluzand pe langa prezentarile si analizele executivilor din industria de lux locala si cate 2 seminarii pe zi, acestea fiind dedicate in totalitate solutiilor in perioada de criza pentru companiile ce activeaza in acest domeniu, pe toate segmentele - moda, accesorii, bijuterii/ceasuri, hotelarie, concepte organice si travel.

Printre antreprenorii industriei de lux din Romania prezenti la dezbateri s-a numarat si Irina Schrotter, care a prezentat situatia casei sale de moda in plina criza economica, dar si strategiile adoptate pentru depasirea acestui moment.

Irina Schrotter, ale carei creatii sunt prezente in douazeci de locatii din lume, pe patru continente, declara ca vanzarile sale au cunoscut o scadere dramatica de 70 la suta incepand cu luna noiembrie a anului trecut. In aceste conditii, ea declara ca scopul sau este acela de a ramane pe piata, in constiinta consumatorilor si, in acelasi timp, diminuarea pe cat posibil pierderile inregistrate.

“Vom inchide magazinele neprofitabile si vom ramane doar cu minimul necesar astfel incat sa fim in poll position atunci cand totul se va relansa. O vom lua de la capat.”, adauga Irina Schrotter.

De asemenea, ea incurajeaza achizitionarea de branduri romanesti si aduce critici in ceea ce priveste consumatorul de lux din Romania.

“Romanii nu se aseamana cu alte nationalitati, nu sunt interesati in cumpararea de produse autohtone, majoritatea dorindu-si doar sa afiseze marcile internationale chiar daca nu li se potrivesc. Nu inteleg ca e un moment pe care trebuie sa-l trecem impreuna si nu sa ne bucuram de esecul celorlalti”, completeaza Irina Schrotter.

Michelle Dietrich: Am incercat sa privim criza ca pe o oportunitate

In acelasi timp, Michelle Dietrich, vice presedinte World Class Romania, furnizor de servicii de fitness si wellness, declara in cadrul aceluiasi eveniment ca, in ciuda crizei economice, afacerea pe care o conduce nu a inregistrat scaderi in ultima perioada, lunile ianuarie si februarie caracterizandu-se chiar printr-o crestere a numarului de membri.

“Oamenii sunt tot mai stresati iar noi oferim servicii de relaxare, de mentinere a tonusului si a unei bune conditii fizice. Acesta este motivul pentru care, in vreme de criza, ei renunta la achizititia unor bunuri de lux dar nu si la statutul de membru al unui club de fitness si wellness”, este de parere Michelle Dietrich.

Totodata, ea considera ca aceste cresteri se datoreaza in principal faptului ca romanii sunt firi sociabile, merg impreuna la cluburi de fitness si le face placere sa se intalneasca si sa peteraca timpul in compania prietenilor.

Cu toate acestea, Michelle Dietrich declara ca aceasta perioada dificila i-a facut sa-si imbunatateasca si sa-si extinda gama de servicii oferite clientilor.

“Am incercat sa privim criza financiara ca pe o oportunitate, sa oferim clientilor adevarate experiente si sa construim o strategie bazata pe extinderea serviciilor de wellness ale SPA-urilor noastre, astfel incat sa dispunem de un avantaj competitiv”, adauga Michelle Dietrich.

Vice presedintele World Class Romania considera de asemenea ca majoritatea consumatorilor au devenit mult mai exigenti, cerintele lor sunt tot mai variate, cautand intr-un complex sportiv si de wellness nu doar un spatiu in care sa se miste, ci si un loc in care sa primeasca informatii, sa fie educati cu privire la un stil de viata sanatos.

Cele mai afectate segmente ale pietei de lux

Cele mai afectate segmente ale pietei de luxIn cadrul evenimentului LuxuryDays au fost prezentate si rezultatele studiilor CPP cu privire la cele mai afectate segmente ale indutriei luxului in Romania, dar si acele domenii care au reusit sa profite de acest context international pentru a-si dezvolta afacerile si a-si mari notorietatea in randul clientilor.
  • Auto
Criza aduce o scadere masiva a vanzarilor in special pe segmentul luxury si ale modelelor 4×4 sau limuzin, printre cele mai afectate numarandu-se bran-duri precum Audi, BMW sau Volvo.
  • Hotelarie
Criza internationala a avut o serie de efecte negative pe acest segment printre care se numara scaderea gradului de ocupare, scaderea vanzarilor non rooms, nevoia cresterii cheltuielilor pe marketing si promovare, scaderea veniturilor din F&B. Toate acestea au dus insa la cresterea competitivitatii si a calitatii serviciilor.
  • Moda
Pentru magazinele multibrand autohtone este tot mai greu sa concureze cu magazinele marcilor din regiune conditiile de buying fiind foarte restrictive, iar platile facandu-se in avans. O parte din clientela magazinelor multibrand din Romania s-a reorientat deja spre marile centre outlet din Germania si Italia
  • Ceasuri
Numarul de ceasuri cumparate va scadea la jumatate pe parcursul anului 2009 fata de 2008 clientela ocazionala va disparea iar clientii cunoscatorii vor creste foarte mult intervalul pana la achizitionarea unui produs nou. Vor scadea dramatic vanzarilor acelor care nu sunt comercializate sub un brand de renume.
  • Mobilier, decoratiuni interioare (homewear)
Desi incadrate in aceeasi categorie evolutia celor doua sectoare este total diferita in vreme de criza. Daca pe decoratiuni interioare (homewear) asistam la scaderi foarte mici ale vanzarilor, pe mobilier acestea sunt mult mai mari fiind direct influentate de piata imobiliara in cadere libera.

La acestea se adauga si alte segmente precum travel, cosmetice si accesorii.

Segmentele ocolite de criza economica

Segmentele ocolite de criza economicaConform studiilor realizate de CPP Management Consultants, printre segmentele pietei de lux neafectate de criza economica se numara SPA, well being (gourmet, organic), parfumerie si fine wines & spirits.

Asa cum a evidentiat si Michelle Dietrich, vice presedinte World Class Romania, SPA-urile reprezinta un segmentul care profita din plin de criza internationala si de atmosfera generala din toate mediile sociale.

Stresul, depresiile si haoticul cotidian sunt cele care au stimulat marile companii care activeaz in acest domeniu, introducandu-se intr-un ritm tot mai alert noi produse precum tipuri de masaje, tehnici de relaxare, tratamente cosmetice, dar si produse specifice, de la linii complete cosmetice de baie pana la cele de ingrijire personala de zi cu zi.

Topul hotelelor de cinci stele din Romania

Topul hotelelor de cinci stele din RomaniaCPP Management Consultants au prezentat tot in cadrul LuxuryDays topul hotelurilor de cinci stele din Bucuresti, realizat in urma studiilor facute pe parcursul lunii februarie a acestui an pe baza unor criterii ce tin de serviciile acordate de hoteluri, facilitatile si dotarile specifice hotelurilor de lux.

Locul 1: JW Marriott
Cele mai bune servicii pentru conferinte
Cele mai bune camere
Cele mai bune servicii SPA/Fitness/Health

Locul 2: Howard Johnson
Cel mai bun pentru calatorii de afaceri
Cea mai buna locatie si spatiu de parcare

Locul 3: Hilton Athenee Palace
Cele mai bune servicii
Cea mai buna mancare

Locul 4: Radisson Sas
Cel mai bun mic-dejun
Cel mai potrivit pentru familii

Locul 5: Carol Parc Hotel
Cel mai bun apartament prezidential

Locul 6: Crowne Plaza
Cele mai functionale camere

Locul 7: Capsa
Cea mai interesanta arhitectura