Cifra de afaceri de 30.000 euro in 2008, marje de profit de 25%

Cifra de afaceri de 30.000 euro in 2008, marje de profit de 25%Investitia initiala in Reimens Group, companie de consultanta si managementul costurilor aferente serviciilor de telecomunicatii lansata in ultimul trimestru al anului 2007, a vizat inregistrarea companiei si achizitionarea echipamentelor IT necesare, dezvoltarea site-ului, dar si a serviciilor de contabilitate, de telecomunicatii si de asistenta juridica.

Dupa aproape doi ani de la lansare, compania are un portofoliu de 40 de clienti care provin din zone extrem de diferite, de la domeniul financiar-bancar, real-estate, turism, servicii de avocatura, advertising, IT etc.

"In principiu, mi-am dorit intotdeauna o paleta cat mai larga de clienti, cu nevoi cat mai diferite, pentru ca si portofoliul meu de servicii sa fie cat mai divers”, spune Adrian Ciobanu (foto), managing partner Reimens Group.

Pentru companie, anul 2008 a insemnat o cifra de afaceri de 30.000 euro, rezultata strict din serviciile de consultanta si audit ale facturilor si contractelor de telecomunicatii. In termeni procentuali, cresterea este de aproximativ 200% fata de anul precedent.

Referitor la marjele de profit cu care compania a lucrat in primul an de activitate, acestea s-au dovedit a fi destul de atractive, la o rata de peste 35%, potrivit lui Ciobanu.

"Fiind o companie de consultanta, cu costuri fixe mici, marjele de profit vor fi intotdeauna atractive”, explica Adrian Ciobanu.

In 2008, Reimens a investit in dezvoltarea si eficientizarea activitatii de prelucrare a datelor, dar si in cursuri de specializare in domeniul telecomunicatiilor si a serviciilor IT colaterale acestui domeniu, pentru a echilibra specializarea strict comerciala cu una tehnica.

De asemenea, au aparut costuri cu dezvoltarea echipei de colaboratori, care au dus la o scadere a ratei profitului, pana la 25%.

Pentru 2009, seful companiei estimeaza o marja a profitului superioara anului trecut, avand bugetate cheltuieli legate de promovarea companiei, a dezvoltarii echipei si a spatiului de lucru aferent. In plus, compania se va adresa unui segment de clienti cu cheltuieli ale serviciilor de telecomunicatii de peste 10.000 euro lunar.

Luand in calcul aceste date, precum si experienta pe care Adrian Ciobanu a acumulat-o de-a lungul celor peste opt ani de telecom, Reimens Group este "o afacere profitabila, dar cu un ritm de crestere care depinde strict de modul in care te percep clientii - pe tine ca si consultant, dar mai ales de plus valoarea pe care o aduci companiei lor. Credibilitatea in acest domeniu se construieste pe rezultate, si nu pe vorbe, iar acest lucru iti ia timp si foarte multa seriozitate. Insa merita”.

Afacerea Reimens Group, construita dupa modelul fondatorului Virgin Atlantic

Afacerea Reimens Group, construita dupa modelul fondatorului Virgin AtlanticModelul in afaceri al lui Adrian Ciobanu este un businessman pe nume Charles Branson, care i-a atras atentia prin elementele comune care ii caracterizeaza: credinta ca poti realiza orice daca ai energia necesara si un plan bine facut, atractia fata de tehnologie si inovatie.

Sir Richard Charles Nicholas Branson (foto) este cunoscut prin brandul pe care l-a lansat in urma cu peste 20 de ani. In 1984, acesta a lansat compania aeriana Virgin Atlantic Airways, in 1999 Virgin Mobile, iar in 2000 Virgin Blue in Australia.

Potrivit topului Forbes din 2008, Branson este a 236-a cea mai bogata persoana din lume, cu o avere estimata la 4,4 miliarde de dolari.

Ideea crearii Reimens Group a venit in urma unei intalniri cu un reprezentant al unei firme IT care a negociat serviciile de telecomunicatii pentru o terta firma.

"Am realizat la scurt timp dupa aceasta intalnire o cercetare de piata la care am utilizat o lista de clienti reprezentativi, companii beneficiare de servicii de telecomunicatii”, afirma managing partner-ul companiei.

Dupa rezultatele acestui studiu, Ciobanu si-a inceput business-ul, identificand oportunitatea de a fi singuri pe piata romaneasca.

"Este foarte greu sa estimezi veniturile din aceasta activitate daca nu lucrezi efectiv in acest domeniu. Pentru a reusi, este foarte important sa fi lucrat anterior, ca si consultant, intr-o companie de telecomunicatii. Sa stii totul despre servicii, tipicul clauzelor contractuale, marjele comerciale, sa stii oamenii din acest domeniu si sa fii un foarte bun cunoscator al pietei in general. Dar cel mai important este sa iti placa sa lucrezi in telecom, sa iubesti tehnologia si sa fii la curent cu toate noutatile din acest domeniu. Informatia este esentiala, pe langa toate cele enumerate pana acum”, considera Ciobanu.

Urmatorul pas in dezvoltarea afacerii a fost constituirea portofoliului de servicii al companiei, definitivarea contractului de prestari servicii si stabilirea tipului de comisionare.

"Fiind o idee noua pe piata, am urmarit sa construiesc inca de la inceput un business de consultanta solid si mulat pe necesitatile reale ale clientilor. Serviciile noastre se adreseaza in principal acelor companii care doresc sa controleze in permanenta costurile, pentru a elimina in totalitate pierderile legate de serviciile de telecomunicatii. Astfel a prins viata acest proiect", afirma Adrian Ciobanu.

In momentul de fata, compania se concentreaza pe promovarea serviciilor sale. In acest sens, Reimens se va adresa in mod special companiilor cu costuri ale serviciilor de telecomunicatii de peste 10.000 euro lunar, fara insa sa refuze solicitari din alte segmente de piata.

Noi investitii in bugetul de media si comunicare in 2009

Noi investitii in bugetul de media si comunicare in 2009In anul 2009 bugetul de media si comunicare va fi de minim 15.000 euro, urmand ca acest buget sa cresca in functie de evolutia veniturilor.

"Desi 2009 are pentru multe companii semnificatia «criza», cred ca acest an va aduce venituri superioare celor care vor sti sa identifice oportunitatile”, declara Ciobanu.

Pe de alta parte, Adrian Ciobanu estimeaza pentru 2009 o cifra de afaceri in crestere cu peste 50% fata de anul precedent.

La sfarsitul lui 2008, Reimens Group avea patru colaboratori, urmand ca in acest an sa fie cooptati inca trei colaboratori permanenti, pe masura cresterii portofoliului de clienti si a tipurilor de servicii.

"Activitatea este foarte flexibila si, ca urmare, si programul de lucru sau modalitatea de colaborare este una extrem de flexibila”, adauga Ciobanu.