easyJet: Anul trecut, am realizat un profit per loc in valoare de 4,30 lire sterline

easyJet: Anul trecut, am realizat un profit per loc in valoare de 4,30 lire sterlineIn majoritatea cazurilor, peste jumatate din rutele pe care le au in portofoliu acesti operatori sunt in cele doua tari.

Dupa analize si studii de piata, prima companie din Europa care a dezvoltat modelul de business low-cost, easyJet, a decis anul trecut sa intre pe piata locala, prima cursa a operatorului aerian fiind pe ruta Bucuresti - Milano (Malpensa). easyJet leaga Romania si de Spania, prin zborul zilnic Bucuresti - Madrid (Barajas). Desi majoritatea operatorilor cu tarife reduse s-au concentrat pe aceaste rute, cererea continua sa fie foarte ridicata, iar companiile isi suplimenteaza numarul de zboruri. “Pe perioada de iarna cursa cu destinatie Madrid va fi operata zilnic, in timp ce zborul catre Milano va fi operat de 5 ori pe saptamana”, a declarat Peter Voets, marketing manager al companiei.

Biletele pentru o calatorie dus catre Milano pot fi achizitionate pentru preturi incepand cu 22,99 de euro, iar pentru o calatorie dus catre Madrid la tarife pornind de la 36,99 de euro (toate taxele incluse).”Spre deosebire de companiile traditionale care se bazeaza mai mult pe tarife decat pe gradul de ocupare, profitabilitatea unei companii low cost depinde foarte mult de gradul de ocupare al unei curse”, mai afirma reprezentatntul easyJet, companie care anul trecut a realizat un profit per loc in valoare de 4,30 lire sterline.


easyJet este liderul companiilor low cost din Europa, avand in prezent 162 de aeronave care ocupa 394 de rute intre 105 aeroporturi din 28 de tari.

MyAir: Cele mai profitabile curse sunt cele inspre Italia

MyAir: Cele mai profitabile curse sunt cele inspre ItaliaMyAir, companie cu capital italian, care opereaza curse inspre destinatii din Italia (Bergamo, Venetia, Roma, Bologna, Bari, Napoli, Catania si Milano, precum si Franta (Paris), considera cursele spre Italia a fi cele mai profitabile in prezent.

„Cele mai profitabile curse MyAir din Romania sunt cele spre Bari, Catania, Napoli, Bologna si Venetia. Preturile pot incepe de la 56 euro dus-intors si cresc in functie de vanzarile zborului respectiv”, considera Antonio Iervolino, general manager MyAir.

Compania italiana se bazeaza in general pe destinatii pe care competitorii nu le detin in portofliu (Bari, Napoli, Catania, Bologna), si de accea a renuntat la cursa de Barcelona care este una dintre preferatele operatorilor low cost de pe piata locala.

„Lipsa competitorilor pe ruta respectiva, taxele de aeroprt scazute si distantele mici sunt printre principalii factori care contribuie la profitabilitatea unei curse. Putem spune ca o cursa low cost este una profitabila atunci cand gradul de ocupare a acesteia depaseste 75%”, mai adauga seful companiei italiene.

In prezent, compania italiana cu costuri scazute opereaza opt destinatii si are circa 40-45 de zboruri saptamanale din si catre Romania.

Anul trecut, My Air a transportat aproximativ 500.000 de pasageri, inregistrand un grad de ocupare de 93%.

Blue Air: Zborurile spre Italia si Spania, 42% din venituri

Blue Air: Zborurile spre Italia si Spania, 42% din venituriZborurile spre Italia si Spania reprezinta circa 42% din afacerile Blue Air, cea mai mare companie aeriana low-cost la nivel local, ceea ce inseamna incasari de aproximativ 54 de milioane de euro, raportat la afacerile de 130 de milioane de euro bugetate pentru acest an.

In prezent, de pe Aeroportul Baneasa, Blue Air opereaza zece zboruri catre cele doua tari: sase catre Italia - Milano, Verona, Venetia, Torino, Bologna si Roma ¬- si 4 catre Spania, cu destinatiile Madrid, Valencia, Barcelona si Malaga.

Incepand cu 1 august, Blue Air va pune la dispozitia pasagerilor o noua ruta, Sibiu – Madrid, cu o frecventa de doua zboruri saptamanale. ”Numarul comunitatii de romani din Italia si Spania este foarte mare si de aceea profitabilitatea acestor curse nu poate fi contestata”, considera Florentian Ivan, marketing manager al companiei.

Pentru 2008, Blue Air estimeaza o cifra de afaceri de 130 de milioane euro si un total de 1,2 milioane de pasageri, gradul de ocupare tintit pana la sfarsitul acestui an fiind de 83 de procente.