Felix Patrascanu a spus ca FAN Courier s-a extins in Bulgaria, printr-un sediu la Ruse si urmareste acea piata cu mult interes.

„Am stat cu privirea aplecata asupra Moldovei. Acolo a intervenit o perioada tulbure din punct de vedere politic. Ne-am dus la vecinii din sud, in Bulgaria si am deschis o companie acolo. Are sediul in Ruse si prin care vrem sa penetram piata de acolo. Nu ne-am dus doar pentru ca am vrut sa bifam o tara, ci pentru ca avem clienti acolo, Avon Cosmetics sau eMAG, dar si altii. Ne-au rugat sa fim acolo. Si ei au o crestere extraordinara pe ecommerce. Infrastructura creste intr-un ritm mai alert decat al nostru, din pacate“

De asemenea, o zona investitionala importanta este cea in masini noi. FAN Courier vrea sa inlocuiasca tirurile clasice cu unele de tip container, pentru a grabi descarcarea si timpii petrecuti pe traseu.

„Am facut investitii de milioane de euro in masini noi. Vom incerca sa schimbam ansamblurile TIR, ci sa folosim containere. Containerele pot fi lasate in curtea clientului, iar cu capul tractor sa fii mai mobil si sa castigi timp la descarcare. Vom mari linia de sortare de colete“, a declarat Patrascanu.

In plus, anul acesta, in iunie, FAN Courier va deschide hubul operational de la Brasov, care va prelua o parte din comenzile catre vestul si centrul tarii. „Terminam in acest an hubul din Brasov, la sfarsitul lunii iunie. A iesit foarte frumos si s-a construit si in termenul stabilit. Va fi important pentru noi, pentru ca Bucurestiul devenise foarte aglomerat. Multe expeditii vor trece pe acolo fara sa mai tranziteze Bucurestiul. E o parte a unui plan mai mare. Vrem sa construim un hub important si in Cluj, dar in urmatorii ani“, a incheiat unul dintre fondatorii FAN Courier.

Felix Patrascanu a mai spus ca suntem intr-o criza a fortei de munca. El intentioneaza sa faca un manual de curierat pentru scolile din tara.

Serviciile de curierat presupun un numar mare de angajati. Inainte de marea criza economica, am fost intr-o criza a fortei de munca. Lucrurile se repeta si am ajuns intr-o noua criza a fortei de munca. Mai ales pe partea de vest a tarii. Lucrurile se complica si in celelalte zone ale tarii. Am ajuns la 4.700 de angajati in toata compania, dintre care aproape 2.000 sunt in Bucuresti. In total sunt 1.700 de curieri“, a spus Patrascanu.

„Avem mari probleme cu rata celor care inca pleaca din tara. E o problema destul de mare. Ecommerce-ul a creat oportunitati de livrari si expeditii in toata Europa. Firme mari cum e Amazon care si-a deschis propriul fel de a livra in Europa. Forta de munca e o problema pentru noi - intampinam probleme in Timisoara, Arad, Oradea“, a mai declarat Felix Patrascanu.

„Nu avem scoli de curierat in tara. Curieratul e diferit de posta, trebuie o pregatire speciala. Am niste idei pentru a deschide niste scoli duale. Modelul este lansat deja. Au incercat niste companii straine in zona Sighisoarei si a Brasovului. Vom relua legatura cu liceele de posta pentru a realiza un manual, pentru a lua oameni in practica la noi".