"In 2010 piata camioanelor grele s-a situat la un nivel foarte scazut, de 1.900 de unitati. Situatia economica delicata a determinat clientii sa se orienteze catre tranzactii cu camioane second hand. Pe de alta parte, parcul auto de camioane grele a imbatranit in acesti ani de criza economica, si bineinteles, vehiculele nu mai ofera eficienta dorita in exploatare. Acesta este principalul motiv pentru care in 2011 vanzarile de camioane noi au cunoscut cresteri importante, iar pana la sfarsitul anului ne asteptam la o dublare a tranzactiilor fata de 2010", a declarat directorul de vanzari al Scania Romania, Mike Sells, potrivit Mediafax.

El a spus ca alt factor care va duce la cresterea achizitiilor este reprezentat de volumul din ce in ce mai ridicat de transporturi internationale de marfa.

Vanzarile de camioane de peste 16 tone au crescut in primele cinci luni cu 142%, la peste 1.300 de unitati.

Citeste si:

Referitor la livrarile Scania, Sells a spus ca anul trecut reprezentantul constructorului a vandut aproximativ 200 de camioane grele.

Scania Romania, reprezentanta producatorului suedez de camioane de mare tonaj, autobuze, autocare, motoare industriale si marine, estimeaza anul acesta vanzari de doua ori mai mari decat in 2010, de 800 de camioane grele noi si second-hand.

Scania Romania detine o cota de piata de 13%, iar principalii competitori sunt MAN, Iveco, Mercedes, DAF, Volvo si Renault.