Ministerul Transporturilor va finaliza pana la sfarsitul saptamanii proiectul de modificare a Legii transporturilor, act normativ care trebuie adoptat pana in luna decembrie, si va organiza saptamana viitoare o prima intalnire cu patronatele pentru consultari.
"Ministerul Transporturilor va continua dialogul pentru modificarea legislatiei si, probabil, in cateva zile vom finaliza draftul, astfel incat saptamana viitoare sa avem o prima intalnire cu patronatele", a declarat Eusebiu Pistru, secretar de stat in Ministerul Transporturilor, citat de Mediafax.

Presedintele Uniunii Nationale a Transporturilor Rutieri din Romania (UNTRR), Constantin Isac, a afirmat ca, in cazul in care Ministerul Transporturilor nu va organiza saptamana viitoare intalnirea cu patronatele, transportatorii vor protesta in strada.

"In cazul in care nu vom fi chemati vom iesi in piata si vom striga, pentru ca stiu ca politicienii sunt sensibili la astfel de actiuni", a spus Isac.

Secretarul general al UNTRR, Radu Dinescu, a precizat ca patronatul a propus o serie de modificari ale legii, printre care cresterea valabilitatii licentei de la cinci ani la zece ani si a copiei conforme de la un an la zece ani.

"Am cerut cresterea valabilitatii licentei si a copiei, dar s-a ivit o alta problema, si anume costul de eliberare. In prezent, eliberarea copiei costa 260 lei si autoritatile vor sa plece de la tariful actual, inmultit cu zece, pentru o copie valabila zece ani, cu un cost de zece ori mai mare", a spus Dinescu.

Potrivit UNTRR, in prezent exista 36.000 de firme, care solicita in jur de 134.000 de copii pe an. "Ministerul colecteaza aproximativ 8 milioane euro pe an din taxele de eliberare a copiei. Probabil ca ii deranjeaza ca in loc sa aiba 8 milioane de euro pe an ii vor avea la zece ani", a afirmat reprezentantul UNTRR.

Alte modificari propuse de UNTRR vizeaza introducerea cazierului pentru soferi, crearea unei organism unic de control (in prezent controalele se efectueaza separat de catre CNADNR, ARR si RAR), introducerea clasificarii firmelor in clase de risc, reglementarea accesului la profesie si stabilirea elementelor minime care trebuie avute in vedere la calculul tarifelor de transport.

O problema ridicata de Dinescu a fost neaplicarea legii. "Aplicarea legii se intampla doar in cazuri extreme, de accidente, si nici atunci autoritatile nu vor recunoaste ca legea nu a fost aplicata si spun ca legea nu e buna si o vor schimba", a mai spus secretarul general al UNTRR.

Noua lege a transporturilor trebuie adoptata pana in luna decembrie pentru a armoniza prevederile interne cu cele comunitare.


Retail jobs
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri