Vanzarile de vehicule au scazut in primele 11 luni cu 7,1% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, la 103.314 unitati, iar livrarile de autoturisme au inregistrat un declin de 10,5%, la 89.032 unitati, potrivit datelor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).

In noiembrie, comparativ cu luna anterioara, au fost vandute 11.685 vehicule, cu 10,7% mai multe, si 10.186 autoturisme, in crestere cu 5,3%, informeaza Mediafax.

Piata vehiculelor comerciale a avansat in perioada analizata cu 22,8%, la 13.507 unitati, iar in noiembrie fata de octombrie a crescut cu aproape 26%, la 1.438 de unitati.

In opinia reprezentantilor APIA, evolutia pozitiva a vanzarilor vehiculelor comerciale nu este rezultatul unei imbunatatiri a situatiei financiare a firmelor, reprezentand nevoia de innoire a flotelor, a caror inlocuire a fost amanata in ultimii ani din cauza crizei economice.

In topul celor mai vandute autoturisme in primele 11 luni primul loc este ocupat de Dacia, cu 29.426 unitati, urmata de Volkswagen (10.606 unitati), Renault (8.194 unitati), Skoda (7.741 unitati), Ford (6.117 unitati) si Opel (4.694 unitati).

Productia de vehicule a inregistrat o scadere totala de 0,8%, la 318.348 unitati, pe segmentul autoturisme diminuarea fiind de 0,7% (294.137 unitati).

De asemenea, exportul de vehicule a consemnat o scadere de 0,7%, la un volum total de 286.937 unitati. Livrarile externe de vehicule comerciale s-au diminuat cu 3,5%, la 21.983 unitati, iar cele de autoturisme s-au redus cu 0,4%, la 264.954 unitati.

In ceea ce priveste importul de vehicule, datele APIA indica o scadere de 2,8%, la 73.848 unitati.

Reprezentantii APIA apreciaza ca in acest an vanzarile totale de autovehicule vor ajunge la un nivel de maxim 112.000 de unitati, in scadere cu peste 9% fata de 2010.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri