Ponderea autoturismelor comercializate din productia locala a intrat, incepind cu 2004, pe un trend descendent.
In 2003, cei doi constructori romani de autoturisme, Automobile Dacia si Daewoo Craiova, au detinut impreuna o cota de piata de 60,1% din total. Dacia a vindut 41.000 de autotu-risme, in timp ce Daewoo a inregistrat vinzari de 27.043 de unitati. Defalcat, uzina din Pitesti si-a adjudecat o cota din totalul intregii piete de autoturisme de 38,4%. Producatorul de la Craiova a detinut 21,7% din piata. Numarul total de autoturisme comercializate in 2003, atit din productie interna, cit si din import, s-a cifrat la 106.763 de unitati.

Un an mai tirziu, 2004 avea sa aduca pentru Dacia si Daewoo o scadere usoara de 0,2%, cota de piata totala a celor doua companii a ajuns la 59,8%. Potrivit statisticilor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), Dacia a comercializat 59.770 de autoturisme, in timp ce 27.043 de clienti au optat pentru marca Daewoo.

In ceea ce priveste cota de piata, producatorul din Pitesti si-a marit in 2004 avantajul fata anul precedent, cu 2,8 puncte procentuale pina la 41,2%. Adica, aproximativ tot cu cit a pierdut Daewoo din cota de piata: 2,1 puncte procentuale, ajungind sa detina 18,6% din piata totala de autoturisme. In septembrie 2004, Automobile Dacia a lansat pe piata romaneasca modelul Logan.

Conform datelor APIA, scaderea usoara a cotei de piata in 2004 a celor doi producatori luati impreuna s-a produs, desi numarul de autoturisme comercializate s-a majorat pina la 145.120 de unitati, cu 38.357 de unitati mai mult decit in 2003.

Sursa: http://www.cotidianul.ro/index.php?id=6047&art=14920&cHash=2e9885290a

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri