Producătorii locali din România, fie ei de mâncare sau băuturi, încearcă din greu să ocupe o cotă cât mai mare din piață în competiția cu cei consacrați, de pe piețele externe. Cât privește producătorii locali de băuturi spirtoase, se poate spune că eforturile lor în acest sens nu diferă cu nimic de cele ale producătorilor de alimente, deși e drept că cei din ultima categorie sunt totuși ceva mai vizibili în România. Cu atât mai mult, prin urmare, producătorii români de alcool au de rezolvat o dilemă complicată: cum să devină relevanți pe o piață unde brandurile din vest au un avans puternic în fața lor. Iar această piață, culmea, este chiar la ei acasă.

Alexandru Haită, fondatorul distileriei Măgura Zamfirei, master distiller și fermier în cadrul unei ferme de 1100 de hectare din Teleorman unde produce orz pentru malț, este unul dintre acești producători.

Acesta a explicat pentru wall-street.rotoată ideea brandului Măgura Zamfirei a plecat în 2016, când căuta o variantă de a integra parte din cereale într-un produs finit cu valoare adăugată.

La acel moment, prin urmare, i s-a părut foarte interesantă ideea producției de whisky, care în momentul acela lipsea în România.

N-aveam idee ce instalații trebuiesc folosite și care este procesul, așa că am ajuns să termin cursurile de master distiller în Olanda. Am fost și în Marea Britanie și am luat parte la procesele de distilare, dar și în România, la procesul de distilare de fructe, pentru că trebuie să știi din toate când te apuci de produs alcool.

Alexandru Haită, fondator Măgura Zamfirei

Ulterior, în 2018, acesta a încercat să depună un proiect pe fonduri europene pentru a accesa o măsură pentru înființarea distileriei. Nu a avut însă succes, dar nici nu a renunțat, așa că, ușor-ușor, cu fonduri proprii și bugete mai restrânse a reușit să pună pe picioare brandul Măgura Zamfirei.

Cât despre autorizări, pe acestea le-a obținut în 2022, deci practic din luna mai 2022 brandul este pe piață.

Alexandru Haită explică faptul că investiția inițială a fost de aproximativ 200.000 de euro, urmând ca în primul an de funcționare aceasta să fie aproape triplată, din moment ce a constatat că echipamentele achiziționate într-o primă fază nu fac față.

Prin urmare, după o nouă infuzie de capital, a ajuns la peste 500.000 de euro investiți la acest moment, urmând ca în anul ce vine să investească încă peste un milion de euro în extinderea capacității de producție.

Am ieșit în piață cu un produs un pic atipic pentru o distilerie din România, respectiv gin, dar în paralel producem și whisky. Am fost cu ginurile la concursuri internaționale, World Spirits Award, World Drinks Awards în Marea Britanie, unde am obținut medalie de aur, respectiv de argint și am reușit să luăm confirmarea calității produsului.

Alexandru Haită, fondator Măgura Zamfirei

În acest moment, așadar, Alexandru și echipa sa încearcă să promoveze produsele distileriei, mai precis brandurile de gin, rom, iar in curând și o vodcă. Surprizele nu se opresc însă aici: în iarna anului 2026, primăvara lui 2027, echipa urmează să lanseze pe piață și un whisky, după perioada obligatorie de maturare de 3 ani.

Cât despre prezența pe piață, acesta spune că brandul este în lanțurile de retail, mai precis în Kaufland, la momentul actual existând însă contracte semnate și cu Carrefour și discuții dechise cu Auchan și Selgros.

Măgura Zamfirei nu a uitat însă nici piața online, având produsele la vânzare în aproape toate magazinele online de băuturi spirtoase din România.

Noi ne luptăm cel mai mult cu educarea consumatorului, pentru că e greu să vii într-o piață dominată de importuri și să spui că ai un produs premium și că te poți compara cu branduri cunoscute.

Alexandru Haită, fondator Măgura Zamfirei

Nu în ultimul rând, fondatorul brandului Măgura Zamfirei spune că sectorul de băuturi spirtoase are tendința de a veni cu produse premium în piață, lucru care îl bucură, pentru că îi confirmă faptul că și în România se pot consuma produse premium și super-premium.

Românii încep să înțeleagă din ce în ce mai mult că primează calitatea și nu neapărat cantitatea, iar asta este îmbucurător, concluzionează antreprenorul.

Sursa foto: Wall-street.ro

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Luca Dinulescu
Luca Dinulescu este jurnalist, activând anterior pentru publicații precum Digi 24, Adevărul sau Academia Cațavencu. A desfășurat de asemenea o activitate publicistică constând în patru volume publicate, între acestea numărându-se proză, nuvele și benzi desenate. Este absolvent de Regie Film și a fost de asemenea posesor al bursei J.W.Fulbright pe scenaristică și regie de film.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri