Discuția privind retailerii 100% români în contextul în care piața din țara noastră a fost "invadată" de lanțuri de magazine din străinătate, poate părea una lipsită de miză, având în vedere că cei dintâi nu au aceeași forță financiară pentru a răzbate în preferințele consumatorilor. Cu toate acestea, unii dintre ei au suficientă ambiție și un model de business suficient de bun încât să performeze chiar și în aceste condiții, lanțul de magazine August și, mai nou, Simplu Market, fiind exemple în acest sens.

Lanțul de magazine Simplu Market, înființat de antreprenorul Eduard Popescu în anul 2014, reușește, prin urmare, să își facă loc, încet dar sigur, într-o piață destul de aglomerată, unde retailerii încearcă să profite de fiecare avantaj posibil pentru a lua fața competiției, de la promovare și până la felul în care consumatorii interacționează cu personalul.

Eduard Popescu nu este însă la prima experiență antreprenorială. Astfel, înainte de a deschide Simplu Market, acesta a importat biciclete din Germania.

La momentul respectiv, povestește acesta, în România erau 10-15 magazine care vindeau biciclete scumpe, dar, la o vreme după ce a contactat firma din Germania de la care a importat bicicletele, din păcate a dat faliment. Iar asta din cauza faptului că, în cuvintele sale, nu știa deloc marketing,

Chiar și așa însă, spune Eduard Popescu, afacerea respectivă a funcționat vreo 5 ani.

Cât despre rețeaua de magazine Simplu, care acum ajunge la cel de-al optulea magazin, investiția inițială a fost de 70.000 de euro plus niște bani pe care îi avea din afacerea cu bicicletele.

Pe fiecare magazin investesc cam vreo 30-40.000 de euro în utilaje, iar marfa costă cam în jur de 110-120.000 de euro pe magazin. Am unele magazine de 100 de metri pătrați, unul de 240 de metri pătrați, iar la acesta se recuperează mai greu investiția. În general se recuperează cam într-un an, doi.

Eduard Popescu, fondator Simplu Market

Cât despre dezbaterea pe care a generat-o subiectul caselor de marcat self-scan, antreprenorul spune că sunt unii clienți care preferă să fie serviți și alții care preferă să își scaneze singuri produsele, acestuia nepărându-i-se că acesta este neapărat un motiv de discuție.

Eduard Popescu adaugă și faptul vă afacerea sa nu are case self-service, dar asta pentru că clienții pe care îi are nu au cerut așa ceva, astfel că nu se poate pronunța dacă ele sunt rele sau bune.

În acest moment, rețeaua Simplu operează șapte magazine: unul pe strada Duzilor, în Pantelimon, altul pe strada Amurgului, în Popești Leordeni, apoi, după cum urmează, două pe strada Poștalion (sector 4, București, la numerele 25 și 53), unul pe strada Victor Brauner (sector 3, București), unul pe strada Biruinței (Popești Leordeni), unul pe Splaiul Unirii (Popești Leordeni) și ultimul, cel de al optulea, aflat în construcție la acest moment, pe Drumul Jilavei.

Cât despre magazinul care performează cel mai bine, Eduard Popescu spune că acesta este cel din Confort City, din Popești Leordeni, care are vânzări de aproximativ 24.000 de lei pe zi.

Antreprenorul s-a referit de asemenea și la recenta reglementare a guvernului, conform căreia magazinele vor fi obligate să afișeze la raft, pe lângă produsul propriu, o marcă a unui producător concurent.

Ideea este să avem produsele pe care și le doresc clienții, adică dacă oamenii își doresc produse marcă proprie, vând produse marcă proprie, iar dacă oamenii își doresc produse de altă marcă, vând produse de altă marcă.

Eduard Popescu, fondator Simplu Market

Cât despre competiția dintre retailerii 100% autohtoni, cum sunt August și Simplu, fondatorul Simplu Market spune că nu ar încadra retailerii în autohtoni și internaționali, ci i-ar pune pe toți în aceeași categorie.

Astfel, spune acesta, în momentul în care tu, retailer, oferi ceva ce își doresc clienții, acei clienți vor dori să cumpere de la tine, fie că ești lanț autohton, fie că ești lanț internațional.

Cu alte cuvinte, completează Eduard Popescu, de fapt nu există o luptă între retaileri români și retaileri internaționali, există doar o luptă a ideilor, în care oamenii aleg ce este mai interesant pentru ei să cumpere.

Antreprenorul este de altfel încrezător în modelul său de business, spunând că Simplu Market oferă o gamă de produse adaptată clienților cu venituri mici și medii, aceasta fiind nișa pe care a găsit-o fondatorul acestuia.

Nu în ultimul rând, cu privire la faptul că afacerea nu are, practic, un canal de vânzare online prin intermediul unui website, spre exemplu, acesta crede că online-ul este un business complet diferit, în care trebuie să faci un depozit, o aplicație pe care să o adopte foarte mulți oameni și în care trebuie investită o anumită sumă, lucru pe care nu îl are în plan în acest moment, dar pe care nu îl poate exclude în viitor.

Sursa foto: Wall-street.ro

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Luca Dinulescu
Luca Dinulescu este jurnalist, activând anterior pentru publicații precum Digi 24, Adevărul sau Academia Cațavencu. A desfășurat de asemenea o activitate publicistică constând în patru volume publicate, între acestea numărându-se proză, nuvele și benzi desenate. Este absolvent de Regie Film și a fost de asemenea posesor al bursei J.W.Fulbright pe scenaristică și regie de film.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri