Romanii dau inapoi kilometrajele masinilor aduse din Germania, care in unele cazuri au mai fost masluite si acolo, conform politiei germane care estimeaza ca o treime dintre masinile rulate comercializate pe piata auto germana au kilometri dati inapoi.

Din totalul de 250.000 de masini rulate aduse in Romania din strainatate anul trecut, circa 80%, 200.000 de unitati, au kilometrajele masluite, considera Mihai Cune, fondator si director general al InspectorAuto.ro.

Cazuri de masluire a rulajului masinilor sunt si in Franta, unde ajung masini din Belgia. "Peste 40% dintre masinile aduse in Franta, din Belgia, au kilometrajele ajustate in minus cu 91.000 km, in medie, dupa ce ele au parasit Belgia," mai spune Mihai Cune.

Cat reprezinta piata neagra a kilometrilor dati inapoi in Romania

"Circa 80% dintre masinile aduse din afara au kilometri dati inapoi, iar daca transformam aceste cifre in bani obtinem cifre colosale: intre 300 si 350 milioane euro/an – bani platiti exclusiv de clientii de masini rulate, fara ca acestia sa aiba garantia ca utilizeaza o masina sigura si cu kilometri reali,” a declarat Mihai Cune.

Suma de 350 de milioane euro anual se imparte aproape in mod egal in bani cheltuiti de cumparatorii pacaliti pe reparatii pentru defectele ascunse de intermediarii de masini si in diferenta de pret intre o masina cu kilometri putini si una foarte rulata.

Un samsar castiga in medie 800 euro la o masina la care da kilometrajul inapoi, avand castiguri cuprinse intre 500 si 2.000 euro, in functie de masina.

”Clientul de masina rulata este expus la riscuri mari si nicio entitate privata sau guvernamentala din UE nu este interesata sa protejeze cu adevarat aceasta categorie de clienti. Drept dovada, statistici actualizate si detaliate despre pietele second hand din UE nu exista pe nicaieri, iar frauda realizata prin darea kilometrajelor inapoi este in floare in tari in care nu ai crede ca se poate intampla asa ceva: Germania si Franta. Singurele mai curate sunt masinile cumparate de noi din Romania, insa nici ele nu sunt ferite 100% de interventii asupra kilometrajului”, a adaugat Mihai Cune.

O solutie viabila pentru rezolvarea problemei kilometrajelor ajustate la nivelul UE este schimbul transfrontalier de date intre statiile de verificare tehnica periodica (ITP).

Inspectorauto.ro ofera in prezent istoricul de daune al unei masini sau daca a fost raportata ca furata in Romania si alte 6 tari din U.E., putand astfel sa-si dea seama daca sunt pe cale sa cumpere o masina fara accident, una care a avut doar avarii minore sau una care a fost dauna totala.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri