Aproape trei sferturi (74%) dintre liderii din sectorul public consideră că stabilitatea oferită de locul de muncă este foarte importantă ca element de atractivitate în cadrul instituției pe care o conduc, pe când pachetul salarial și de beneficii este considerat foarte important doar de 35% dintre respondenți, arată rezultatele unui sondaj al Ascendis, companie care activează pe piața de training și consultanță în domeniul dezvoltării organizaționale din România.

Ascendis, în parteneriat cu Ghidul Primăriilor, a realizat în perioada 9 -19 mai 2023 un sondaj privind nevoile de dezvoltare ale angajaților din sectorul public la care au răspuns 120 de lideri din acest sector, dintre care 40% sunt angajați ai autorităților locale, iar 32% fac parte din echipa unei autorități centrale.

Angajații din sectorul public apreciază cel mai mult siguranța locului de muncă, lucru explicabil în contextul incertitudinii economice din ultimul deceniu și al multiplelor perioade de criză. Spre deosebire de mediul privat, unde angajatorii au făcut ajustări de personal în perioade economice dificile, în sectorul public nu s-au făcut restructurări, iar acest lucru a fost apreciat de angajați. Pachetul salarial, caracterul interesant al muncii și echilibrul dintre viața personală și cea profesională sunt alte criterii considerate foarte importante pentru mai bine de o treime dintre angajații din sectorul public, în opinia liderilor lor.

Andrei Goșu, managing partner al Ascendis

Dacă în unele sectoare din mediul privat distanța față de job este un criteriu eliminatoriu pentru candidații care aplică la un loc de muncă, în privința joburilor de la stat, acesta este un criteriu puțin important pentru atractivitatea unui loc de muncă, mai arată rezultatele sondajului Ascendis.

Un alt rezultat al studiului arată că posibilitățile de dezvoltare a competențelor, dar și oportunitățile de promovare sunt foarte importante pentru circa o treime dintre respondenți.

Îmbunătățirea competențelor angajaților din sectorul public ar face statul să meargă mai bine

Însă atunci când vine vorba de metodele de creștere a performanței din sectorul public, peste 60% dintre liderii chestionați consideră că îmbunătățirea competențelor angajaților și implementarea unui sistem de remunerare pe bază de performanță ar fi cele mai eficiente metode de a îmbunătăți performanța instituției în care activează.

”Trainingurile de dezvoltare a competențelor digitale sunt considerate prioritare pentru angajații din sectorul public, fiind menționate de 74% dintre respondenți. La polul opus se află cursurile de customer experience (experiența clienților/ cetățenilor) și cele de protecție a datelor personale. De altfel, cursurile de formare a competențelor digitale au fost printre cele mai căutate cursuri de către instituțiile publice cu care am colaborat în ultimii ani”, a mai explicat Andrei Goșu.

Un alt rezultat al studiului arată că 52% dintre liderii din sectorul public consideră că angajații din instituțiile pe care le coordonează au un grad ridicat sau foarte ridicat de expertiză. Totuși, 5% din totalul respondenților susțin că angajații din instituția pe care o conduc au un grad scăzut sau foarte scăzut de expertiză, pentru că ”angajările se fac pe pile/ relații, nu pe competențe”.

Sursa foto: Agerpres

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri