Clever Taxi: Reglementarile propuse, in contradictie cu declaratiile Gabrielei Firea

Reprezentantii companiei Clever Taxi au participat la dezbaterea „Activitatea de taxi: inovatie, reglementari si parteneriate“ pornita de la o "Propunere de Hotarare a Consiliului General al Municipiului Bucuresti, initiata de PMB. Una dintre concluzii? Faptul ca reglementarile propuse esueaza in a face fata exigentelor consumatorului digital, lucru care vine in contradictie cu declaratiile Primarului General privind dorinta de a face din Bucuresti un smart city.

Dezbaterea a pus in discutie cateva dintre prevederile controversate ale noului regulament. Scopul discutiilor a fost de a se determina in ce masura raspunde nevoilor bucurestenilor. Dezbaterea a pornit de la declaratiile Primarului General al Capitalei, Gabriela Firea, din momentul prezentarii noului Proiect de Regulament de taxi, conform carora prin aceasta reglementare se doreste imbunatatirea activitatii de taxi cu scopul cresterii gradului de siguranta si confort al clientului.

Reprezentantii Primariei nu au participat la dezbatere, desi au fost invitati. Aceeasi atitudine au si fata de zecile de invitatii ale reprezentantilor arhitectilor din Bucuresti.

Conferinta a pornit de la o Propunere de Hotarare a Consiliului General al Municipiului Bucuresti, Initiata de Primaria Capitalei, care are in vedere noul proiect de regulament pentru activitatea de taximetrie.

Ideea de mai sus a fost subliniata atat de Presedintele FORT, Augustin Hagiu, care a punctat ca acest Proiect de Regulament nu are nicio legatura cu ideea de smart city, spre deosebire de aplicatiile utilizate de companiile de taxi sau de cele de e-hailling, cat si de Lucian Bode, Presedintele Comisiei de Transporturi din Camera Deputatilor, si de Ionut Mosteanu, membru in aceeasi Comisie.

Acestia au aratat ca aceasta modificare de regulament nu rezolva problemele pietei de taximetrie si nu tine pasul cu realitatile in schimbare. Le-au propus celor prezenti sa ia parte activa la discutiile despre noua lege a taximetriei pe care deputatii din Comisia de Transporturi o pregatesc si care va pune pe primul plan cetateanul si nevoia lui de mobilitate. Cei doi au punctat si faptul ca in economiile libere consumatorii regleaza cererea si oferta in piata.

Citeste si:
Metoda prin care soferii Bolt si UBER isi pacalesc clientii
Cum reusesc soferii de...
Citeste si:
Primele semne de sarcina
Primele semne de sarcina

Necesitatea centrarii oricaror reglementari pe nevoile consumatorului digital a fost sustinuta si de primarul municipiului Resita, Ioan Popa, care a transmis un mesaj de sprijin pentru orice proiect de tipul smart city. „Suntem parte a unui proces de schimbare, ritmul pe care ni-l impune viata ne obliga la o mai buna interconectare, transparenta informatiilor, asistenta tehnica si decizii descentralizate. Un oras SMART are transport, infrastructura si mobilitate inteligenta. De aceea incurajez genul de aplicatii de e-hailing pentru ca sunt rapide si ofera utilizatorilor acces la cel mai mare numar de soferi de taxi intr-un singur loc, iar taxi-ul comandat prin aplicatie va ajunge in cel mai scurt timp. Este vorba de clienti, de timp salvat si de servicii mai bune pentru cetateni. Fac referire la CLEVER TAXI, o aplicatie pe care o cunosc si pe care o consider o solutie ce vine distinct si complementar de un dispecerat, reprezentand o piata neutra. Pentru Resita ne gandim la acest tip de solutie smart si suntem in discutii avansate cu reprezentantii asociatiilor de taximetristi care sunt foarte deschisi la nou”, a afirmat Ioan Popa, primarul din Resita.

La randul sau, Mihai Rotaru, CEO Clever Taxi, a reafirmat misiunea companiei al carei co-fondator este: “Aplicatia Clever Taxi are 700.000 de utilizatori care ne-au ales pentru ca avem un produs bun, care le ofera siguranta si incredere. Din acest motiv, a fost cumva de neinteles aceasta forma de reglementare care interzice folosirea aplicatiilor de e-hailing. Consider ca piata trebuie sa fie libera, iar consumatorului sa i se permita relatia directa cu prestatorul de servicii, aceasta relatie fiind si cea care influenteaza in mod decisiv calitatea serviciului oferita de acesta.

Acest Proiect de Regulament a fost initial justificat prin trei directii – optimizarea serviciului, siguranta si plata cu cardul. A fost o veste buna, pentru ca este exact ce facem noi de sase ani de zile. Noi optimizam, ajutam soferul sa lucreze cat mai usor, ii crestem veniturile, aducem siguranta in piata pentru consumator, in primul rand datorita sistemului de recenzii. In plus, incurajam cat de mult putem plata cu cardul. Vrem sa colaboram cu Primaria pentru a avea un serviciu cat mai bun pentru cetatean, pentru ca cei 500.000 de utilizatori ai nostri, votanti in Bucuresti, au ales solutia”.

La dezbatere au mai participat si membri ai Consiliului General al Municipiului Bucuresti, parlamentari, reprezentanti ai unor autoritati centrale (Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului), reprezentanti ai Consiliilor locale de sector, ai asociatilor din transporturi (Federatia Operatorilor Romani de Transport – FORT, Asociaţia pentru Drepturile Taximetristilor Independenti, Asociatia Profesionala a Transportatorilor in Regim de Taxi si Inchiriere, Sindicatului National al Taximetristilor Independenti), ai aplicatiei de e-hailing Star Taxi, ai mediului de afaceri (Coalitia pentru o Economie Digitala, Asociatia Nationala a Antreprenorilor).


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri