Masinile decapotabile au un aer exclusivist in Romania, sunt foarte rare, probabil din cauza strazilor prafuite si temperaturilor ridicate. Daca este prea cald afara nu poti sa conduci cu acoperisul pliat, nici daca iti iei o sapca si ochelari de soare, tot te bate soarele si iti este cald.

As spune ca modelele cabriolet pot fi conduse cu placere doar dimineata pana in ora 11 si seara dupa 19, in rest poti sta ascuns de soare si te vei bucura de designul coupe, pentru ca ai o masina cu doua forme.

Evident un BMW Seria 4 cu doua usi arata mai bine cabriolet decat coupe, nu degeaba nemtii cer in plus 6.000 de euro pentru un 420i (184 CP). Un Seria 4 Cabriolet facelift 2.0 Benzina Turbo (420i) 184CP cu transmisie automata in 8 trepte costa de la 47.500 euro cu TVA, iar cu ceva optionale in plus atinge 60.000 euro cu TVA. Sunt ceva bani, dar la cat este de frumoasa masina, merita.

Citeste si:
Test cu a 4-a generatie Opel Zafira. Acum are 9 locuri si poate fi 4x4
Test cu a 4-a generatie Opel...

Denumirea echiparii, Luxury Line, este trecuta discret pe aripile fata ale decapotabilei, semn ca este o masina speciala pentru oameni speciali. In cazul modelului de test, imaginea extravaganta a fost accentuata si de nuanta sunset orange si interiorul din piele bej Dakota Veneto.

Interiorul elegant al modelului BMW Seria 4 Cabriolet iese in evidenta prin scaunele sport din piele cu tehnologie SunReflective si sistem de incalzire integrat in tetiere, disponibil optional. Atmosfera placuta din interior este evidentiata de detaliile elegante in crom si de cusaturile contrastante de pe panoul de instrumente.

Cand esti la volan este o placere sa conduci fara acoperis, cu geamurile ridicate si deflectorul de vant montat deasupra banchetei, atata timp cat nu depasesti 120 km/h pe autostrada. Dupa aceasta viteza cresc prea mult turbulentele la interior si poate fi deranjant.

Citeste si:
Test drive cu o Mazda de 40.000 euro: CX-5 in echiparea Takumi Plus
Test drive cu o Mazda de...

Decapotabila se conduce la fel de placut ca orice alt BMW Seria 3 sau Seria 4 in ciuda greutatii crescute la aproape 1.800 kg. Chiar si atunci cand plafonul si luneta sunt impachetate si asezate frumos in portbagaj, masina devenind mai grea pe puntea spate, comportamentul masinii nu se schimba.

In ceea ce priveste motorizarea de 2 litri benzina 184 CP (420i), aceasta face fata la limita greutatii masinii, fiind momente cand da tot ce poate pentru a incerca sa te tina lipit de scaun in stilul caracteristic brandului german. Modurile Sport si Sport+ sunt disponibile optional, iar atunci cand sunt incercate, regleaza ferm amortizoarele pentru un condus dinamic. Cu acest propulsor, Seria 4 Cabriolet atinge 100 de km/h in 8,4 secunde.

Citeste si:
Test drive cu Mazda3 si noul propulsor 1.8 litri Skyactiv-D
Test drive cu Mazda3 si noul...

Nemtii au mai acoperit putin lipsa puterii propulsorului cu un sunet racing, care iti gadila timpanul in momentul pornirii si la accelerari mai insistente in modul Sport.

Pentru cei care nu cauta o masina puternica, ci isi doresc o masina eleganta pe care sa o conduca cabrio cu viteze sub 100 de km/h, propulsorul acesta este foarte potrivit intrucat este foarte silentios si nu consuma prea mult in extraurban, se multumeste cu 7 litri la 100 de km. In oras, este destul de greu sa ai un consum de 10 litri la 100 de km. Am reusit aceasta performanta in weekend intr-un trafic lejer.

Transformarea unui Seria 4 intr-o decapotabila are loc in 20 de secunde si poate fi facuta si in mers, la o viteza de pana la 18 km/h. Pentru un hard-top este un timp normal, cam atat dureaza si in cazul altor marci. Modelele cu acoperis soft-top (textil), sunt ceva mai rapide, pot deveni cabrio in 10 secunde.

Un lucru am apreciat foarte mult la acest acoperis hard-top, toate elementele se unesc perfect si raman bine prinse intre ele fara sa produca zgomote la drumurile noastre denivelate. In urma cu cativa ani scartaiturile produse de plafonul hard-top erau de-a dreptul enervante.

Motorizari si dotari optionale Seria 4 Cabriolet

BMW Seria 4 Cabriolet facelift dispune de patru motorizari diesel (2litri 190 CP, 218 CP, 3 litri 258 CP, 313 CP) si trei pe benzina (2 litri 184 CP, 252 CP, 3 litri 326 CP).

Modelul de test a avut dotari optionale care au urcat pretul cu aproape 15.000 euro. Pachetul de design Luxury Line costa 4.500 de euro, nuanta Sunset Orange costa 900 euro, transmisia automata Steptronic - 2.200 euro, directie sport variabila 250 euro, sistem wireless de incarcare telefon mobil - 410 euro, sistem de navigatie 950 euro, pachet Innovation - 1.988 euro.

Mai multe informatii despre BMW Seria 4 Cabriolet facelift gasiti aici.

Date tehnice BMW 420i Cabriolet facelift:

Capacitate cilindrica (cmc): 1998
Putere maxima CP (rpm) 184 (5000)
Cuplu maxim Nm (rpm) 270 (1350)
Viteza maxima (km/h): 230
Acceleratie 0-100 km/h (s): 8,4
Consum mixt (l/100 km): 5,8
Emisii CO2 g/km: 136 g/km
Capacitate rezervor: 60 litri
Portbagaj: 370 litri
Masa proprie: 1.790 kg
Lungime mm 4640
Latime mm 1825
Inaltime mm 1384


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Auto »



Citeste si
Volvo XC-90 facelift este disponibil in Romania