Darius Valcov, consilierul pe probleme economice al premierului, a declarat intr-un interviu pentru dcnews.ro ca pentru nodul Dobra, care face parte din autostrada Lugoj-Deva, s-au facut 48 de studii de fezabilitatea, din care s-a ales primul, urmand ca toate sa fie platite de statul roman, ceea ce a intarziat lucrarile de constructie cu patru ani.

"Cand vorbiti de infrastructura trebuie sa ne ducem in spate si sa vedem de ce nu se pot face autostrazi in Romania. Pai nu se poate face pentru ca va dau un singur exemplu, nodul Dobra, care este pe o autostrada in Romania, cred ca Lugoj-Deva. Acest nod a fost uitat atunci cand trebuia sa se faca studiul de fezabilitate si constructorul a constatat ca lipseste nodul de legatura. 'Pai fa un studiu de fezabilitate', i-a spus CNAIR-ul la acea vreme, in 2012. A facut un studiu, l-a facut si pe al doilea, l-a facut si pe al treilea, la al 48-lea s-a finalizat. Stiti al catelea a fost ales? Primul. Statul roman va plati insa 48 de studii de fezabilitate, dar primul a fost ales. S-a intarziat patru ani de zile pentru un nod, s-au facut 48 de studii de fezabilitate. Avem doua autostrazi din Romania unde corectiile au costat mi mult decat constructia. Cand vorbesc de autostrazi vorbesc de cioturile astea de autostrazi", a declarat Darius Valcov intr-un interviu la dcnews.ro.

Un alt motiv pentru care au intarziat lucrarile de constructie este reprezentat de actiunile unor ONG-uri care au reusit sa schimbe studii de fezabilitate din motive ce s-au dovedit a fi false, spune Valcov.

"In 2011, ONG-ul WWF din Austria vine si spune 'Stiti, pe autostrada Lugoj-Deva aveti ursi si pentru ca aveti ursi trebuie sa construiti niste tuneluri, si nu costa mai mult decat cu 30 de milioane de dolari, dar trebuie sa refaceti tot studiul de fezabilitate'. Si statul a refacut acele lucruri, cei 9 kilometri nici astazi nu sunt licitati. Dar PSD-ul vine la guvernare si presedintele partidului si prim-ministrul intreaba cum rezolvam problema ursilor. Chemam specialisti de la Agentia Mediului, convoaca toti sefii de la ocoalele silvice de acolo, toti semneaza ca in ultimii 40 de ani niciun urs nu a trecut prin acea zona. Nici astazi nu reusim sa revenim la vechiul studiu de fezabilitate pentru ca cei de la CNAIR din esalonul doi si trei au venit cu un biolog si biologul cand a vazut ca nu mai e problema ursilor s-a dus in prima balta, si ceea ce va spun este o realitate crunta si va rog sa o intrebati pe doamna Adi Croitorul de la ANAP, a luat o broasca a intors-o si a spus 'vedeti pata asta galbena? este specie protejata si nu puteti construi pe aici si trebuie tot tunelul pentru ursi'. Doamna a luat broasca, a aruncat-o si i-a spus 'sa nu mai veniti cu asemenea gunoaie in fata mea', a mai spus Darius Valcov.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri