Mitsubishi a lansat pe piata anul trecut un nou model in segmentul SUV/crossover, denumit Eclipse Cross, al carui nume este inspirat de la coupe-ul japonez Eclipse. Decizia japonezilor este oarecum justificata de designul elegant al crossover-ului si de forma spate de coupe.

Acest model este asamblat exclsusiv in Japonia, la Okayama (Mizushima Plant) si are doua motorizari, 1,5 litri benzina 163 CP, propulsor disponibil si pe piata din Romania, si un 2,2 litri diesel.

Asadar, Mitsubishi Eclipse Cross poate fi comandat in Romania doar cu motorizarea de 1,5 litri benzina, cu o transmisie manuala cu 6 trepte si tractiune fata sau cu o cutie automata CVT si tractiune integrala. Exemplarul nostru de test a fost Instyle+, echipare de top disponibila doar in varianta 4x4 cu transmisie automata, la un pret de 33.600 euro cu TVA.

Cu 163 CP, nu este un SUV foarte rapid, dar nici lent. Accelereaza in 9,8 secunde pana la 100 de km/h, iar in depasiri pare chiar mai rapid. Pentru ca Eclipse Cross este un model japonez, iar acestia vor sa polueze cat mai putin, nu putea lipsi butonul care activeaza modul ECO si ne taie drastic din cei 163 CP.

Am condus mai mult cu modul ECO activat, pentru a avea autonomie cat mai mare, insa consumul nu a fost prea mic. In oras, cu aerul conditionat pornit cu greu a coborat sub 11 litri la 100 de km, iar fara acesta a fost de 7,5 litri la suta de km.

Interior Mitsubishi Eclipse Cross

In afara orasului la o viteza de 60 km/h consuma 5 litri la 100 de km, la 80 km/h consuma 6 litri la 100 km, la 100 km/h consuma 8 litri la 100 km, iar la 120 km/h consuma 10 litri la 100 km.

Transmisia automata este cea preferata de japonezi, CVT, cu Transmisie Variabila (Continuously Variable Transmission), model eficient in mediul urban, pentru ca schimba devreme la turatii joase. Japonezii au imbunatatit acest tip de cutie si acum simuleaza prezenta a opt rapoarte. Sunt disponibile si padele, in spatele volanului, care dau o senzatie de sportivitate daca le actionezi.

Interior Mitsubishi Eclipse Cross

Pe sosea, Mitsubishi Eclipse Cross este unul dintre acele SUV-uri care se conduc usor si care te determina sa nu stai tot timpul cu piciorul pe frana inainte de un viraj, bazandu-te pe stabilitatea crossover-ului si pe sistemul 4x4. Este o masina gandita mai mult pentru sosele, deci are o suspensie rigida si o garda la sol de 18 cm. Suspensia pe puntea fata este de tip MacPherson, iar pe spate este independenta.

Sistemul Super All Wheel Control de pe Mitsubishi Eclipse Cross este compus din ABS, ASC, sistemul de tractiune integrala si Active Yawn Control. Sistemul de tractiune integrala are trei moduri de condus: Auto, Snow si Gravel.

Shimbator Mitsubishi Eclipse Cross

In modul Auto, asa cum am condus in timpul testului, 80% din putere este transmisa catre puntea fata si 20% catre cea spate. Puterea poate varia atunci cand sistemul simte o pierdere de aderenta.

Modul Snow va transmite 60% din putere pe puntea spate si 40% pe fata. Modul Gravel este gandit pentru situatii dificile, un drum cu noroi. In acest caz, raportul de putere este de 45% fata si 55% spate.

Asa cum ne-au obisnuit japonezii, masinile lor au foarte multe dotari. Eclipse Cross vine cu parbriz incalzit, volan incalzit, scaune incalzite, un plafon panoramic din doua bucati cu trapa, un sistem Head-Up Display, faruri LED, climatizare pe doua zone, camera 360, senzori de ploaie si lumina, pornire si acces fara cheie, doua prize USB, sistem audio Rockford&Fosgate.

In ceea ce priveste siguranta, modelul japonez beneficiaza de airbaguri, frontale, laterale si cortina, de franare automata de urgenta, de avertizare la depasirea benzii de mers, la monitorizarea unghiului mort si de un cruise control adaptiv.

Date tehnice Shimbator Mitsubishi Eclipse Cross

Daca va intrebati cat este de sigur la accidente acest SUV, anul trecut, Eclipse Cross a obtinut cinci stele. Crossover-ul a primit 97% pentru protectia adultilor si 80% pentru cea a pietonilor.

Cel mai mic pret pentru un Mitsubishi Eclipse Cross este de 24.200 euro cu TVA, pentru versiunea cu tractiune fata si cutie manuala. Daca va doriti acest model cu transmisie automata, aveti nevoie de un buget de 27.200 euro cu TVA. Mai multe detalii despre noul Mitsubishi Eclipse Cross sunt disponibile aici.

Date tehnice: Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 Benzina Turbo (MIVEC) 163CP 4x4 Aut1 Instyle+

Capacitate cilindrica 1.499 cmc
Putere maxima 163 / 5500 (CP/rpm)
Cuplu maxim 250 / 1.800 (Nm/rpm)
Masa proprie 1.520 kg
Viteza maxima 200 km/h
Acceleratie 9,8 s (0-100 km/h)
Rezervor carburant 60 l
Transmisie 8AT
Consum carburant combinat 7 l /100 km
Emisie CO2 159 g / km
Norma poluare Euro 6
Lungime 4.405 mm
Latime 1.805 mm
Inaltime 1.685 mm
Volum portbagaj 485 litri
Garda la sol: 180 mm

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri