Segmentul de distributie al Rompetrol Downstream la finalul lunii septembrie cuprindea 895 puncte de comercializare (statii proprii, statii partener, statii expres, baze interne), in crestere cu 102 de unitati fata de septembrie 2017.

Rompetrol Downstream a reusit o crestere cu 8% a cantitatilor de carburanti comercializati (benzina, motorina, GPL), de la circa 1,69 milioane tone in perioada ianuarie - septembrie 2017 la 1,82 milioane tone in primele noua luni ale acestui an. Pe segmentul de retail, compania a consemnat o majorare cu 2% a volumelor comercializate, evolutia fiind sustinuta de programului de rebrading al benzinariilor Rompetrol si a punctelor de distributie GPL auto, continuarea programelor de optimizare si reducere a costurilor operationale, dar si de finalizare a 4 noi statii.

Pe segmentul de en-gros, aceasta si-a extins prezenta de la inceputul anului cu 85 de noi baze interne de 9 si 20 metri cubi, cantitatile totale vandute pe acest canal fiind cu 17% in primele noua luni ale anului peste cele din perioada similara a anului trecut.

Segmentul de distributie a inregistrat in perioada ianuarie-septembrie o crestere de 33% a cifrei brute de afaceri fata de perioada similara din 2017, pe fondul cresterii cotatiilor internationale si implicit a preturilor interne la produsele petroliere, precum si datorita majorarii volumului de produse vandute.

Pe plan international, cotatiile la carburanti s-au apreciat in primele noua luni ale anului cu circa 28% pentru benzina Euro 5 (683 USD/tona) si cu 35% pentru motorina Euro 5 (638 USD/tona) fata de nivel consemnat in perioada similara din 2017. In trimestrul III, aprecierea cotatiilor carburantilor a fost mai accentuata fata de T3 2017, cu 31% pentru benzina si 37,6% pentru motorina.

In acelasi timp, deprecierea de 2,4% a leului in fata dolarului american (trimestrul III 2018 fata de trimestrul III 2017) a facut ca aprecierea efectiva in moneda nationala a celor doua cotatii sa fie de aproximativ 25,5% pentru benzina si 29,3% la motorina. La acestea s-a adaugat si accizele la carburanti, care in aceasta perioada au fost mai mari fata de 2017 cu aproximativ 15% pentru benzina si 16% pentru motorina.

Evolutiile nu s-au reflectat integral in preturile la carburantii comercializati pe plan intern, acestea majorandu-se in trimestrul 3 al anului fata de T3 2017 cu aproximativ 25,7% pentru motorina si 21,7% pentru benzina.

Astfel, indicatorii financiari obtinuti de segmentul de distributie in primele noua luni au fost de 37,3 milioane USD pentru rezultatul operational EBITDA - in scadere cu 21% fata de nivelul din perioada similara a anului trecut, si de 16,8 milioane USD pentru rezultatul net – in scadere cu 59%.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri