Mazda2 a crescut in dimensiuni odata cu cea de-a patra generatie, avand un interior spatios si multe tehnologii din clasele superioare. Prin felul cum se conduce acest model, care a primit imbunatatiri an de an, te face sa te simti la volanul unei masini din clasa compacta.

Manevrabilitatea este impresionanta pentru o masina subcompacta, datorita sistemului G-Vectoring Control, care ofera un control integrat al motorului, transmisiei, sasiului si caroseriei. Si suspensia modelului Mazda2 contribuie la aceasta manevrabilitate buna, fiind un echilibru perfect intre rigiditate si confort.

Am condus masina si pe drumuri de munte acoperite cu zapada, iar Mazda2 s-a comportat excelent. O singura data, sistemul ESP si-a facut simtita prezenta in momentul in care am accelerat mai puternic la urcare, pe un drum ceva mai solicitant, care duce la baza partiei de schi din Sinaia. La coborare a fost de ajutor frana de motor pentru ca propulsorul pe benzina de 1,5 litri aspirat 90 CP este unul dintre putinele de pe piata care mai fac frana de motor. Si anvelopele de iarna Toyo s-au comportat foarte bine, masina nu a patinat deloc, aderenta a fost foarte buna.

Chiar daca afara au fost -6 grade, Mazda2 a tinut habitaclul bine incalzit, asa ca iarna nu vei avea probleme cu frigul in acest model subcompact, care are si scaune incalzite.

In oras sau pe autostrada, Mazda2 monitorizeaza drumul si sta in alerta cu asistentul de franare inteligent, sistemul de avertizare la parasirea benzii de mers si sistemul pentru monitorizarea unghiului mort al oglinzilor.

Mazda2 te supravegheaza si cand dai cu spatele. Daca alte masini se apropie, esti anuntat prin doua triunghiuri care apar pe camera de marsarier si un sunet de avertizare, iar ulterior va frana in locul tau daca nu reactionezi.

Acest model de clasa subcompacta are disponibil optional si un Head Up Display color, care ajuta soferul sa nu isi ia privirea de la drum. Informatiile afisate sunt viteza vehiculului, instructiuni de navigatie, semnele de circulatie si anumite avertismente de siguranta. Nu este o proiectie pe parbriz, este o lentila transparenta care isi face aparitia odata ce ai pornit motorul.

Interiorul, orientat catre sofer, este caracterizat prin simplitate. Doar cateva elemente de design, diferite in functie de configurare, fac modelul mai catchy. In varianta Takumi, cum a fost modelul de test, Mazda2 are aplicat pe bord un ornament cu finisaj texturat ca si fibra de carbon. Pentru japonezii, Takumi este o echipare sport. Pretul acestei configuratii este de 14.900 euro cu TVA.

Ecranul tactil de 7" al sistemului MZD Connect de infotainment si conectivitate iese primul in evidenta odata ce ai intrat in habitaclu. Acesta poate fi operat prin centrul de comanda (HMI) cu buton rotativ dispus intre cele doua scaune din fata sau vocal.

MZD Connect ajuta pasagerii sa-si conecteze la autovehicul orice smartphone cu sistem de operare iOS sau Android prin Bluetooth sau portul USB. Am folosit un dispozitiv iphone pe care l-am conectat prin Bluetooth, iar dupa ce am parasit vehiculul, mi-a fost trimis locul unde am parcat masina, prin intermediul Google Maps.

Foarte bine arata panoul de instrumente de bord, care are in centru turometrul analogic, insotit de doua display-uri in forma de aripi cu afisaj digital.

Alte dotari ale Mazda2 sunt farurile LED, camera video pentru marsarier, sistemul Stop-Start (denumit i-Stop), proiectoarele de ceata, geamurile fumurii spate, pilotul automat, aer conditionat, Bluetooth, sistemul audio compatibil MP3 cu comenzi audio pe volan, volanul imbracat in piele, senzori de ploaie si lumini, doua porturi USB. Acest model Mazda este primul care introduce farurile cu sistem de iluminare cu 4 lampi LED.

Motorizari si consum Mazda2

Pentru Mazda2 poate fi ales unul dintre cele patru propulsoare: un motor diesel skyactiv-D 1.5 litri 105 CP si trei pe benzina skyactiv-G 1.5 litri de 75 CP, 90 CP, 115 CP.

Propulsorul modelului de test a fost un 1,5 litri benzina 90 CP, combinat cu o transmisie manuala cu 5 trepte. In oras, consumul a variat intre 6 litri la 100 km seara si 9 litri la 100 de km ziua, in traficul aglomerat.

In afara orasului, Mazda2 cu motorul de 90 CP consuma 4 litri la suta la o viteza de 80 km/h si 5 litri la suta la o viteza de 100 km/h. La 130 km/h, consumul urca la 7,5 litri la suta. Pentru ca masina este usoara, are sub 1.000 kg, cand depasesti viteza de 120 km/h trebuie sa te concentrezi sa nu o pierzi, mai ales daca afara este si vant puternic.

Cel mai mic pret pentru Mazda2 este de 10.490 euro cu TVA, pentru motorul pe benzina de 1,5 litri 75 CP si transmisia manuala cu 5 trepte. Mai multe informatii despre Mazda2 gasiti aici.

Modelul Mazda2 este vandut si in America de Nord cu caroserie sedan, sub denumirea de Toyota Yaris sedan.

Date tehnice Mazda2 Takumi 1.5 Benzina (Skyactiv-G) 90CP

Motor: 1.5 litri benzina
Transmisie manuala cu 5 trepte
Putere maxima (cp/rpm) 90 / 6000
Cuplu maxim Nm (rpm) 180 (4000)
Viteza maxima (km/h) 183
Acceleratie (0-100km/h) 9,4
Consum mixt (l/100 km): 4,5
Capacitate rezervor: 44 litri
Volum portbagaj litri: 280
Lungime: 4,06 metri
Latime: 1,69 metri
Inaltime: 1,49 metri
Emisii CO2 g/km: 105 g/km
Masa proprie (kg) 975

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri