Parcul auto al Europei va creste cu 1,4% pana in anul 2025, la 273 milioane masini, de la 269 milioane masini, in acest an, dupa care se va reduce cu 5,4% pana in 2030, ca urmare a dezvoltarii platformelor de mobilitate (de tipul Uber, Clever, Bolt etc), dar si a modalitatilor de proprietate alternative, potrivit celui mai recent studiu PwC Digital Auto Report.

Parcul auto din Europa va scadea din 2025. Europenii vor prefera platformele de mobilitate in detrimental propriilor automobile

”Parcul auto din Romania a crescut cu 7,4% in 2018 conform datelor oficiale, la peste 8,2 milioane vehicule, dar infrastructura rutiera nu tine pasul. Spre exemplu, Bucuresti, cu circa 1,4 milioane de autoturisme inmatriculate oficial, la care se adauga cele in tranzit, este de multi ani in topul celor mai congestionate orase din Europa, iar nivelul particulelor in suspensie din aer este dublu fata de cel maxim recomandat de Organizatia Mondiala a Sanatatii. In acest context, sunt necesare solutii noi de transport, o varianta fiind modelele de proprietate alternative, precum abonamentul, inchirierea, car sharing, ride hailing, ride sharing si micro mobility”, a declarat Daniel Anghel, partener si liderul serviciilor fiscal si juridice, PwC Romania.

Raportul PwC da ca exemplu Germania, unde ponderea persoanelor care detin o masina proprie a scazut de la 43% in 2010 la 36% in 2018, in timp ce flotele auto, fie ca sunt ale companiilor, firmelor de inchirieri sau ale platformelor de mobilitate au crescut in aceeasi perioada de la 57% la 64%. Este o tendinta care se extinde tot mai mult la nivel global si pune presiune inclusiv pe preturile autovehiculelor, pe fondul cresterii puterii de negociere.

Potrivit sondajului realizat de PwC in randul europenilor, inclus in raport, 74% dintre consumatori vor opta pentru cel mai convenabil mod de a calatori, inclusive pentru folosirea mai mul tortipuri de transport, iar 28% dintre proprietarii europeni de vehicule cred ca pot castiga bani din impartirea masiniilor printr-o platforma peer-to-peer.

De asemenea, peste 50% dintre consumatori ar fi dispusi sa plateasca pana la 250 dolari pentru un abonament lunar pentru plimbaro nelimitate in oras. Un procent similar (47%) din consumatorii europeni ia inconsidera rerenuntarea la propria masina in favoarea serviciilor de robotaxi autonome daca vo ravea un pret adecvat.

In Europa, estimarile arata ca segmental modelelor alternative de proprietate va creste de la o valoare de 33 miliarde de dolari in 2018, la 191 miliarde dolari in 2025 si 393 miliarde de dolari in 2030. La nivel global, modelele alternative de mobilitate vor ajunge sa reprezinte intre 17 - 28% din transportul cu vehicule la nivel global pana in 2030.

Alte concluzii ale raportului:

● Viitorul industriei auto va fi caracterizat de conectivitate - cresterea numarului de autovehicule conectate la internet 4G si 5G si la multipli senzori si dispozitive de comunicatie, electricitate - cresterea ponderii autovehiculelor electrice, partajare - cresterea ponderii sistemelor de car-sharing siautonomie - aparitia autovehiculelor autonome.
● China va continua sa-si dezvolte parcul auto intr-un ritm accelerat, de peste 33%, pana la 303 milioane masini in 2025, in timp ce in SUA avansul va fi unul modest, de 2,2%.
● Va fi necesara imbunatatirea infrastructurii de transport, telecomunicatii si de alimentare a masinilor electrice.
● Motoarele electrice si functiile automate vor creste cu 20-40% costul producatorilor auto cu materiile prime pana in 2030.
● Inacest context, vom asista la o schimbaresemnificativa a modelelor de afaceri ale producatorilor auto si furnizorilorlor, care vor depune eforturi intense pentru reducerea costurilor tehnologice in urmatorul deceniu.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alice Gheorghe
Alice Gheorghe scrie pe domeniul Resurselor Umane (HR) si are o experienta de aproximativ sapte ani in presa scrisa. Pe Wall-Street.ro veti regasi sub semnatura ei stiri, reportaje si interviuri despre subiecte care variaza de la salarii, somaj la recrutare si tendinte in piata muncii.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri