Constructorul auto francez Renault şi partenerul său japonez Nissan discută modalităţi prin care să colaboreze mai strâns şi să îmbunătăţească economiile rezultate de pe urma utilizării aceleiaşi tehnologii de baterii destinate automobilelor electrice, a declarat directorul general de la Renault, Luca de Meo.

Bateriile sunt unele dintre cele mai costisitoare aspecte ale dezvoltării de automobile electrice, într-un moment în care producătorii auto se întrec să cucerească o cotă cât mai mare pe acest segment. Pentru Renault şi Nissan, bateriile reprezintă unul din cele mai slabe puncte ale parteneriatului lor care durează de peste 20 de ani, în condiţiile în care fiecare partener îşi asigură bateriile din surse diferite, scrie Agerpres.

"Dacă vom reuşi să venim cu o abordare sinergetică în domeniul bateriilor, alianţa va fi probabil prima care va depăşi pragul de un milion de automobile vândute cu aceeaşi tehnologie de baterii", a declarat Luca de Meo la o conferinţă organizată de Financial Times.

Colaborarea în domeniul tehnologiei bateriilor va fi cel mai important test cu care se va confrunta în viitor alianţa Renault-Nissan, zguduită de scandalul provocat în 2018 de arestarea, şi ulterior fuga, fostului CEO, Carlos Ghosn.

Însă, alianţa Renault-Nissan se confruntă cu o competiţie acerbă din partea rivalilor precum Volkswagen în cursa pentru a produce vehicule electrice cu un preţ accesibil pentru consumatorii. Constructorul auto german intenţionează să construiască şase uzine pentru producţia de baterii numai în Europa, până în 2030.

Luca de Meo a spus marţi că Renault şi Nissan colaborează îndeaproape cu privire la producţia şi achiziţionarea de componente. "Am decis să punem la comun mai multe lucruri...modulele de baterii de exemplu sunt unul din lucrurile pe care le discutăm acum", a spus De Meo.

Separat, Nissan a raportat marţi pierderi anuale record pentru exerciţiul care s-a încheiat la 31 martie 2021, unul dintre motive fiind şi pandemia COVID-19. Pierderile Nissan vor afecta şi rezultatele Renault, care are o participaţie de 43% la constructorul japonez.

În 2020, Grupul Renault, proprietarul Dacia, a raportat pierderi record de opt milliarde de euro în condiţiile în care veniturile grupului au scăzut cu 21,7%, până la 43,474 miliarde de dolari iar numărul de autovehicule vândute a scăzut cu 21,3% până la 2,95 milioane de unităţi.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 şi relansată în 2004 cu modelul Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri