Renault va relansa, la începutul anului viitor, unul dintre cele mai cunoscute modele din istoria sa. A doua venire a lui Renault 5 are o importanță deosebită pentru francezi, deoarece modelul citadin se va număra printre cele mai ieftine EV-uri produse în Europa, cu un preț de bază de aproximativ 25.000 de euro. După ce a publicat și primele imagini teaser cu R5-ul proaspăt, Renault a oferit și câteva detalii tehnice, cea mai interesantă fiind informația că vor exista două variante de battery pack-uri, cu autonomii aferente diferite.

Renault va avea un cuvânt de spus în segmentul electricelor cu preț redus începând de anul viitor când va intra pe piață micul Renault 5, o reintrepretare modernă pe baterii a unei legende care s-a vândut în nouă milioane de exemplare între 1972 și 1996. Francezii, care au prezentat recent și un concept retro-chic bazat pe styling-ul lui Twingo, vin la Salonul Auto de la Geneva de anul viitor cu versiunea de serie a noului Renault 5, EV ce va fi produs în Europa și va costa cu nici 5.000 de euro mai mult decât o Dacia Spring.

Răspunzând rivalilor de la Stellantis, pe lângă ploaia de constructori chinezi care va apărea pe piață în perioada următoare, Renault 5 va înlocui pe Zoe și va oferi până la 400 de kilometri de autonomie cu un singur „plin” al bateriilor. Prezentat în versiune concept cu ocazia Salonului Auto de la Munchen din 2021, R5 va fi, pentru o perioadă, cel mai ieftin EV al mărcii cu sediul în Boulogne-Billancourt, lângă Paris. Respectând tradiția, lansarea va avea loc chiar în cadrul expoziției de la Geneva, nu la vreun eveniment special ce se va derula în paralel, cum obișnuiesc marii constructori să facă în ultimii ani.

Renault a spus că dezvăluirea mașinii va avea loc pe 26 februarie, iar livrările vor începe din toamnă. Tot de atunci va fi disponibil și modelul de bază ce va fi echipat cu o baterie de 40 kWh. Nu știm care va fi autonomia acestui model, dar știm că Spring-ul cu a sa baterie de 26,8 kWh de tip litiu-ion poate parcurge cam 255 de kilometri în condiții normale. De asemenea, va exista și un R5 cu o baterie de 52 kWh care va oferi o autonomie de „până la” 400 de kilometri. Prin comparație, Zoe cu bateria de 52 kWh poate parcurge cam 315 kilometri între încărcări în condiții reale.

Constructorul francez care deține și marca Dacia, producătorul care oferă cel mai ieftin EV disponibil în România, nu a comunicat ce tehnologie va sta la baza bateriilor sale. Alte modele electrice ieftine, cum va fi și Twingo, utilizează bateriile de tip LFP (litiu-fier-fosfat) care sunt mai ieftine decât cele care conțin mai multe metale rare (NMC - nickel-mangan-cobalt). Primele imagini publicate de Renault cu R5 ne oferă o privire la faruri, dar și la stopuri, mașina de serie rămânând fidelă limbajului vizual ce a debutat pe prototipul de acum doi ani.

Anul viitor, când Renault va lansa 5-ul, Dacia pregătește o reîmprospătare majoră a Spring-ului, mașină care are un preț de 19.800 de euro pe piața de la noi. Majoritatea EV-urilor mici care sunt făcute pe Bătrânul continent costă peste 30.000 de euro, așa cum este cazul lui Opel Corsa-e și Peugeot e-208. Lupta se va încinge, însă, căci Citroen-ul e-C3 va intra în „horă” de la doar 23.300 euro, conform Stellantis.

Informațiile din presă sugerează că mașinile chinezești care vor intra în UE, așa cum e cazul celor de la MG, vor avea prețuri similare între 20.000 și 25.000 de euro. MG va debuta în România anul viitor, iar Renault va oferi o electrică chiar mai ieftină decât R5 în 2026 când va prezenta Twingo-ul de serie ce ar trebui să coste sub 20.000 euro. Între timp, Volkswagen pregătește ID2, iar Președintele Serbiei tocmai a anunțat că noul Panda electric va fi asamblat în țara vecină.

Renault-ul va fi asamblat în Douai, în Franța, alături de Alpine A290 și noul Nissan Micra electric. Modelul este dezvoltat de divizia Ampere la care a investit și partenerul Nissan, divizie ce vizează timpi de producție extrem de scăzuți. Astfel, francezii speră că vor putea să respecte un timp de producție de doar 10 ore pentru R5, pentru a scădea costurile cu manufactura.

Sursa foto: Renault

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri