Locul 5. Volskwagen Up!

Locul 5. Volskwagen Up!

Producătorul din Wolfsburg vine cu o propunere ce pare să combine avantajele modelelor prezentate până acum. Avem patru portiere, ca pe Dacia Spring, dar o putere de 83 CP și o viteză maximă de 130 km/h, valori aproape similare celor oferite de Smart Fortwo EQ.

Deci, merită să dai pe Volkswagen e-Up 25.595 euro? Modelul oferă o autonomie net superioară, estimată la 259 km, și dotări precum aer condiționat, scaun șofer reglabil, airbaguri frontale, laterale și cortină, sistem de monitorizare a presiunii din pneuri, precum și asistent pentru menținerea benzii de circulație.

Foto/Shutterstock

Locul 4. Smart Fortwo EQ

Locul 4. Smart Fortwo EQ

Tot cu două locuri și tot pentru o exploatare exclusiv urbană, cel mai mic model al grupului Daimler aduce două avantaje importante: calitatea premium și o putere superioară modelelor de mai sus.

Mai exact, Smart Fortwo EQ pune la bătaie 82 CP, care-i permit să atingă 100 km/h în 11,6 secunde și să ruleze cu o viteză maximă de 130 km/h. Producătorul promite o autonomie de până la 135 km.

Un alt avantaj greu de egalat de competitorii acestui model este celula de siguranță „tridion”, ce garantează siguranță maximă în caz de impact frontal. Totul vine, însă, cu un preț pe măsură: 23.120 euro.

Foto/Shuterstock

Locul 3. Dacia Spring

Locul 3. Dacia Spring

Puține mașini au stârnit atât de mult interes pe cât a făcut-o electrica producătorului din Mioveni. Chiar dacă Spring este produs tocmai în China, tot poate fi considerată o realizare importantă a Dacia, datorită prețului de doar 8.250 de euro, prin programul Rabla Plus și Dacia Avantaj.

Fără subvenție, modelul cu o putere de 45 CP și o autonomie de 230 km are un preț ce o menține la baza piramidei mașinilor electrice: 19.100 euro. Spring este disponibilă într-un singur nivel de echipare, Comfort Plus, ce vine cu aer condiționat, limitator de viteză, închidere centralizată, oglinzi cu reglaj electric și sistem de navigație cu ecran tactil. Cu subvenție, prețul scade la puțin peste 10.000 de euro.

Foto/Dacia

Locul 2. Aixam eCity

Locul 2. Aixam eCity

Cei care își doresc un vehicul de oraș prietenos cu mediul pot conta pe Aixam City Pack Electric, cel mai accesibil model din gamă. Are un design compact și oferă eficientă crescută, atuuri pe care le caută mulți dintre șoferii nevoiți să facă zilnic naveta către serviciu.

Mica citadină se laudă cu o autonomie maximă de 130 de kilometri între încărcări, iar pentru o încărcare completă a bateriei este nevoie de 3,3 ore. Prețul este și el imbatabil, ce-i drept doar cu voucher Rabla. În aceste condiții, cea mai ieftină variantă de Aixam electric are un preț de achiziție de 6.723 de euro.

Aixam-Mega este un producător de automobile francez cu sediul în Aix-les-Bains, Savoia. A fost fondată în 1983 pentru a produce micromașini în urma achiziției Arola. În 2013, concernul Polaris Industries cu sediul în SUA a anunțat că a achiziționat Aixam-Mega de la proprietarii anteriori Axa Private Equity.

Foto/Shutterstock

Locul 1. Citroen AMI

Locul 1. Citroen AMI

În universul electromobilității, micul vehicul al francezilor reprezintă nivelul de bază. Cu o autonomie de doar 75 km, cvadriciclul se adresează exclusiv mediului urban. Vei parca foarte ușor, datorită lungimii de doar 2,4 metri, și diametrului cercului de virare de doar 7,20 m.

În habitaclul lui Citroën AMI pot lua loc doar două persoane, dar marele avantaj al acestui model este acela de a putea fi condus de persoanele cu vârsta de până la 16 ani, care posedă permis de conducere B1. Acest lucru se datorează faptului că AMI atinge o viteză maximă de 45 km/h. Prețul de achiziție, cu tot cu tichetul Rabla Plus, este de 4.990 de euro.

Foto/Shutterstock