Lumea auto este într-o continuă schimbare. Știm deja că știți și voi asta, dar această schimbare de paradigmă ce a devenit aproape un clișeu s-a văzut în 2022 chiar și printre mașinile pe care le-am condus și care ne-au impresionat cel mai mult. Am reușit să ne limităm la un podium, iar el include două modele 100% electrice și un SUV compact. Simțiți și voi vântul schimbării?

O spunem de la început: ordinea în care am prezentat, în acest articol, cele trei mașini care au încântat cel mai mult echipa wall-street.ro în 2022 este aleatorie. În fond, nici nu le-am fi putut compara, deoarece au locul lor în segmente diferite, deși au și elemente comune. Două dintre ele sunt electrice, iar datele APIA arată că mașinile acestea devin tot mai populare în România, deși infrastructura nu este de invidiat.

Apoi avem și un reprezentant al „gărzii vechi”, adică un automobil cu propulsie tradițională, deci la care-i poți găsi țeava de eșapament. Este, însă, un reprezentant al segmentului emergent al SUV-urilor compacte de oraș, această (fostă) nișă ce a mâncat, dumicat cu dumicat, piața modelelelor break și chiar și a berlinelor. Să fie, oare, 2023 anul când Top 3-ul va fi 100% electric? Ne auzim peste încă 12 luni!

Am testat Mazda CX-5 la început de mai, deci buna dispoziție trecută prin catalizatorul micilor de 1 mai s-a simțit, dar și vremea bună a ajutat. Toate acestea, însă, n-ar fi fost îndeajuns dacă n-am fi vorbit despre un SUV extrem de capabil. Concluzia scrisă atunci rămâne-n picioare și acum, astfel c-o redăm mai jos.

„Dacă vrei un SUV perfect de oraș, capabil pe șosea, dar și în afara ei, CX-5 este alegerea perfectă. Cu mențiunea că, pentru România, propulsorul diesel și cutia manuală sunt mult mai bine adaptate.” Știm că ultima parte, cea cu motorizarea diesel, ar face să roșească pe celelalte două mașini din Top 3, dar trebuie să fim realiști.

Mazda se numără printre constructorii care încă mai știu să facă mașini frumoase - chiar și prin șablonul agasant al SUV-urilor

CX-5 arată bine privit din exterior (doar este o Mazda), dar beneficiază și de un interior bine gândit. „Totul este normal, la locul lui, ergonomia fiind exemplară [în Mazda CX-5]. Nu ai ecrane care se întind pe tot bordul, ci unul simplu, în consola centrală, care nu este tactil, ci se operează cu ajutorul unei rotițe.” Simplitatea este o bilă albă, în opinia noastră, deoarece CX-5 nu duce lipsă de dotări de ultimă generație.

Am experimentat varianta ce vine echipată cu motorizarea de 2,5 litri și 194 de cai, o putere insuficientă, mai ales trecută prin transmisia automată cu șase rapoarte. Colac peste pupăză, consumul urban nu scade sub 12 litri/100km – acesta este și motivul pentru care recomandăm varianta diesel (tot cu patru cilindri, dar de 2.200cmc).

Kia EV6 nu are un nume care să te șocheze. De fapt, aproape că nu-i un nume, EV însemnând „electric vehicle”, iar cifra șase indicând poziția modelului în gama de electrice a mărcii coreene. Din fericire, nu am organizat podiumul pe baza numelor, ci pe baza calității și performanțelor mașinilor testate – la toate capitolele.

„Sud-coreenii nu s-au încurcat și au aruncat în luptă tot ce aveau mai bun. Design avangardist, tehnologie cât pentru două mașini și, poate cel mai important, autonomie demnă de luat în seamă.” Cam așa ne începeam ‘pledoaria’ în favoare lui EV6 undeva pe la finalul unui august călduros. Acest model este un crossover autentic, dar care nu seamănă cu alte modele Kia. La fel ca și cei de la Hyundai, care au inovat la capitolul design exterior cu Ioniq 5 și cu Ioniq 6, și Kia a decis să coboare milităria din pod cu EV6, iar când spunem „militărie” ne referim la echipa de designeri.

Nu, nu arată ca orice altă Kia de pe șosea, iar asta era și ideea

Nouă ne place rezultatul, mai ales din față, iar încruntătura aceea este susținută acceptabil de cei 228 de cai putere și 350 Nm (ținuți în viață de o baterie de 77,4 kWh) de pe mașina pe care am condus-o. „Modul Sport aduce mai mult zvâc, cu o schimbare notabilă de ritm și chiar ruperi ocazionale de aderență. În schimb, modul Eco îți va tăia din avânt și va reduce și alți consumatori de la bord, cum ar fi aerul condiționat,” subliniam după testul nostru. Iar modul pe care-l alegi chiar contează, în contextul traficului din Capitală.

„Prin oraș, după parcurgerea a aproximativ 120 de kilometri, bară la bară (cu o viteză medie de 18 km/h), computerul de bord indica un consum maxim de 28,1 kWh/100 de kilometri. Asta ar însemna o autonomie de cel mult 300 de kilometri. O valoare mai mult decât bună. În afara orașului, la o viteză medie de 75 km/h, computerul de bord al mașinii a indicat un consum de 11,4 kWh/100 de kilometri, echivalentul unei autonomii de circa 500 de kilometri.”

Pe lângă autonomie, ne-a plăcut și sentimentul de quality din interior, iar mașina îți dă încredere chiar și când mergi mai tare (vorbim de un crossover ce ajunge în puțin peste 7 secunde la 100 km/h cu pornire de pe loc). „Kia EV6 este un mix între mașină confortabilă, ce trece cu bine peste toate denivelările din asflat, dat, totodată, abordează și viraje strânse pe drumuri virajate de munte.”

Citeste si:

    Mini Cooper este o legendă. Un model atât de cunoscut încât fiecare vine, în torpedou, cu o cutiuță plină cu platitudini – sau, cel puțin, la asta ne-am așteptat când am luat în primire Mini-ul electric astă-vară.

    „Mini Cooper electric atrage prin imaginea de marcă, calitatea materialelor și asamblării, stil de condus și sportivitate. Nu la fel de bine stă și la autonomie, unde se putea ceva mai mult. Dar chiar și așa, plimbările prin oraș nu mai sunt anoste,” notam după testul nostru în care am subliniat că vorbim de o mașină concepută pentru drumurile mai scurte din mediul urban, respectiv genul de mașină ideală pentru o familie mică sau una mai mare care are și un alt „daily driver” mai încăpător.

    Încă familiar, dar cu un alt aer, cam așa am putea descrie telegrafic Mini Cooper SE

    Citeste si:

      Ne-a plăcut design-ul exterior – jantele arată interesant și ne bucură că și SE are stopuri ce luminează după desenul „Union Jack”. Pe dinăuntru, modelul tapițeriei cu o tentă retro este plăcut, iar modelul condus de noi „avea volan de piele, [iar scaunele erau] cu formă sport, perfect concepute pentru reprize violente de accelerație.” Evident, habitaclul este mic, iar pasagerii din spate nu pot spera la un confort de berlină.

      Minusuri? Ei bine, pe lângă preț – un Mini nu este, oricum, o alegere „de buget” -, autonomia nu este fantastică nici măcar pentru un model din acest segment. „Eficiența sistemului de baterii pare să nu fie punctul forte al lui Mini SE. Cu bateria 100% încărcată, autonomia afișată este de 170 de kilometri. Este clar că nu poți ajunge din București pe malul mării cu un singur plin,” am punctat în august, când chiar ne doream să ajugem pe litoral.

      Sursa foto: Wall-Street.ro

      Abonează-te pe

      Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

      Despre autor
      Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

      Te-ar putea interesa și:



      Mai multe articole din secțiunea Auto »



      Setari Cookie-uri