BMW Seria 5

BMW Seria 5

Berlina de clasă medie a bavarezilor nu are gânduri de pensionare, ci va continua cu o a opta generație ce va fi dezvelită în cursul lui 2023. Acesta a fost, în fond, și criteriul de bază pentru acest top (în care ordinea este aleatorie). Vorbim, deci, doar de modele ce vor fi prezentate în premieră mondială în 2023, nu de modele care vor ajunge în showroom-uri în 2023, dar care au fost deja prezentate anterior.

BMW Seria 5 a fost, însă, văzut în carne și oase, dar bine camuflat. Pentru a ține pasul cu lumea din jur, Seria 5 va fi disponibil cu ICE, dar și plug-in hybrid și, sub numele i5, full-electric. Varianta din urmă va folosi tot plaforma CLAR ca și Seria 5, iar autonomia va fi de circa 480 de kilometri. Un motor de 2 litri în patru cilindri, dar și unul de trei litri și șase pistoane vor condimenta varianta hibridă, deși tehnologie mild-hybrid (48V) se va regăsi și pe Seria 5 pe benzină sau diesel.

Fiat Panda

Fiat Panda

Un adevărat simbol al mobilității urbane, Fiat Panda va reveni pe piață, dar va fi 100% electric și va costa aproximativ 25.000 de euro. O versiune mai voinică, cu aspect de mini-SUV ar putea urma, asemeni lui Panda 4x4 din trecut și ar fi înrudită cu platforma pe care stă Opel Corsa. Dacă vrei să știi cum va arăta noul Panda, poți arunca un ochi peste conceptul Centoventi din 2019, dar italienii se vor inspira și din Panda-ul aniilor ’80. Mașina va fi disponibilă abia în ultima parte a lui 2023.

Kia EV4

Kia EV4

Cum știm, deja, cu ce se mănâncă EV6, nu putem să nu fim nerăbdători pentru apariția lui EV4 (în poză apare conceptul EV9). Coreenii vor să-și mărească gama de electrice sub brand-ul „EV”, iar un crossover compact apropiat ca dimensiuni cu Sportage va fi lansat în prima parte a lui 2024. Se pare că la bază se va afla aceeași arhitectură E-GMP dezvoltată în sânul alianței Kia-Hyundai, iar versiunile de vârf vor oferi două motoare electrice. Autonomia ar putea depăși 500 de kilometri grație unei baterii mari, de 77,4 kWh, pe modelele mai scumpe, dar cele ieftine (prețul ar trebui să fie sub 40.000 euro) vor avea un singur motor electric pe puntea spate. Rivalii lui EV4 vor fi Peugeot e-2008, dar și Volvo C40 Recharge.

Cupra Tavascan

Cupra Tavascan

Cupra își va extinde constant portofoliul de modele în perioada imediat următoare, iar Tavascan va sta în vârful piramidei producătorului spaniol ce s-a desprins de Seat. Cu o formă alunecoasă, de coupe, Tavascan va folosi platforma MEB la fel ca și Born și design-ul final va semăna destul de mult cu cel al conceptului prezentat în 2019. În plus, sursele spun că ambele punți vor avea un motor electric, puterea combinată fiind în jurul a 302 cai putere pentru cel mai scump Tavascan care va trece ușor de 55.000 de euro. Alte lansări pe care le așteptăm de la Cupra sunt Terramar, dar și UrbanRebel.

Alpine SUV

Alpine SUV

Alpine nu este doar brand-ul sportiv al Renault, dar și o marcă de sine stătătoare ce se face remarcată în Formula 1 și, departe de circuite, prin sportiva cu două uși și influențe retro A110. Alpine vrea să împingă același spirit și într-un model mai mare și mai spațios. Nu-i știm încă numele (GT-X Over e o variantă) și nici precis când va fi lansat, dar pe piață va ajunge abia peste câțiva ani (în poză apare Alpine A110 SportsX). Ceea ce este clar este că, pentru a rămâne fidel imaginii sportive a mărcii, SUV-ul va oferi putere din plin. Cu trei motoare electrice, modelul ar putea avea până la 450 de cai putere, dar și un preț pe măsură de peste 50.000 de euro.

Audi A6 E-Tron

Audi A6 E-Tron

Un E-Tron GT cu mai puțin piper? Cam asta pare să fie rețeta pentru versiunea electrică a lui A6 care a fost, deja, văzută în teste, bine camuflată. Va fi lansată ca parte unui grup de 20 de modele noi electrice cu care Audi vrea să ia cu asalt cam toate segmentele din bula premium, iar A6 este printre „felurile principale”. Versiunea Avant va continua să existe, iar performanțele vor crește de la o versiune la alta. Atât tracțiune spate, cât și integrală Quattro va fi disponibilă, iar autonomie va ajunge până spre 700 de kilometri cu o baterie de 100 kWh. Performanțele versiunii de top îl vor pune pe A6 E-Tron în aceeași ligă cu multe supercar-uri, căci va prinde 100 km/h în sub trei secunde.

Alfa Romeo Coupe

Alfa Romeo Coupe

Iată încă o mașină pentru care nu avem, încă, un nume oficial. Știm doar că Alfa Romeo lucrează la mai multe modele noi electrice pe platforma STLA care a fost proiectată cu o putere maximă de 800V. Următoarea Giulia va veni pe această platformă după ce platforma Giorgio de 1 miliard de dolari va fi pensionată, iar planurile de viitor includ și un SUV mic care să se situeze sub Tonale (unul dintre modelele lansate în 2022 care a ratat la mustață top 10-le nostru). În fine, Alfa Romeo pregătește și un model sport, dar care va avea un loc aparte în gamă, fiind un rival direct pentru McLaren și Lamborghini. Cu alte cuvinte, Alfa nu va veni cu un nou 4C ci, mai degrabă, un 8C, dar cu motor central și un preț de 170.000 de euro.

Porsche Macan Electric

Porsche Macan Electric

Porsche Macan va deveni un SUV electric. Putem spune asta cu certitudine deoarece știm că varianta cu motoare pe benzină va fi retrasă în 2024, iar un model electric a fost văzut în diferite locuri din lume în teste. Se pare că Porsche mai are de îmbunătățit niște aspecte la SUV-ul său care va deschide drumul pentru ca și alte crossovere ale producătorului din Stuttgart să primească tratamentul electric.

Aston Martin Vanquish

Aston Martin Vanquish

Vanquish este un nume celebru pentru Aston Martin, dar următorul supercar ce-l va purta nu va avea un motor V12 montat în față. Noul model va avea motorul montat în mijloc și agregatul va avea origini germane, fiind un V8 cu semnătura AMG pe el (la fel ca și în cazul micuțului Vantage). Aston Martin ne amenință de ceva timp cu trei supercar-uri cu motor central, iar Vanquish Vision Concept a fost prezentat la Geneva pentru a ne face și mai nerăbdători. Dar britanicii n-au venit cu prea multe detalii de atunci, dar, ca rival al lui McLaren 720S, prețul ar trebui să fie în jurul a 300.000 de euro și asta chiar dacă Aston Martin a abandonat alternativa folosirii unui motor de trei litri cu tehnologie hibridă ce trebuia să fie dezvoltat in-house.

Mercedes-Benz EQG

Mercedes-Benz EQG

Mercedes-Benz Clasa G (sau G-Wagon) este printre cele mai cunoscute mașini de teren din istorie. Modelul cu motor tradițional a fost schimbat din temelii în urmă cu nu foarte mult timp, deși aspectul a rămas tributar legendei aniilor ’70. Acum, aștepăm G-ul electric ce va purta numele EQG, intrând în linie cu restul modelelor electrice de la Mercedes-Benz (EQE, EQS etc.). În mod poate neobișnuit, EQG va împărți platforma cu G-ul normal și va avea baterii mai performante, pentru a hrăni cele patru motoare electrice. În plus, Mercedes-Benz a spus că EQG va putea executa un „tank turn”, adică se va putea roti pe loc la 360 de grade prin niște comenzi de pe volan.

Sursa foto: Aston Martin, Porsche, Alpine, Mercedes-Benz, Alfa Romeo, Audi, Kia, Cupra, Fiat, BMW