Ford Transit Courier, furgoneta ușoară ce va fi produsă la Craiova a fost văzută pentru prima oară în teste cu o caroserie ce înglobează elemente din design-ul cu care va intra în producția de serie. Modelul, care se poziționează sub Turneo Courier în gama de utilitare Ford pentru Europa, are la bază aceeași platformă ca și Puma, celălalt model produs la Craiova după pensionarea lui EcoSport.

Ford pregătește un val de noi modele în perioada următoare, iar unul dintre ele va fi produs la noi în țară, respectiv la uzina Ford Otosan de la Craiova. Este vorba despre Ford Transit Courier, o utilitară ușoară careia i se pregătește o a doua generație. Actualul model este în producție încă din 2014 la fabrica Ford Otosan de la Kocaeli, Turcia. Știam deja de anul trecut că fabrica de la Craiova a fost aleasă pentru a produce atât Turneo Courier, cât și Transit Courier, pe lângă Puma. Toate cele trei modelele vor fi oferite atât cu propulsoare cu ardere internă, dar și în variantă electrică.

2018 Ford Transit Courier Trend facelift 1.5 Front.jpg
Ford Transit Courier din 2018 - Sursa: Vauxford / Wikimedia Commons

Imaginile apărute anunță o schimbare evidentă de direcție în materie de design, mai ales dacă facem o comparație cu primele prototipuri care se aflau în teste toamna trecută. La acel moment, Ford Authority sublinia că Ford ascunde noutățile lui Transit Courier sub o caroserie provizorie care ieșea în evidență prin folosirea unei bare față împrumutată de la Puma. De aceast dată, însă, imaginile arată un model ce pare destul de apropiat de cel de serie, dar cu mai multe detalii stilistice neașteptate.

Cum va arăta viitorul Ford Transit Courier produs la Craiova

Astfel, partea frontală a noului Ford Transit Courier s-a afișat cu componente ce aduc aminte de modele mai vechi din portofoliul Ford. Farurile înalte, care se curbează imediat sub capotă, sunt complet diferite de cele de pe primul Transit Courier care împărțea același limbaj de design cu Ford-ul Fiesta. Cum spuneam, farurile noului model, dar și grila plată, cu elemente orizontale și o siglă Ford de mari dimensiuni în mijloc amintește de a cincea generație a SUV-ului Ford Explorer.

Nu doar partea din față este destul de angulară, ci și posteriorul. Tipic unei furgonete, Ford Transit Courier vine cu stopuri verticale destul de mari. Pe lateral, se vede șina pe care se glisează ușa laterală, dar și forma pătrățoasă a geamului ușilor. Anul trecut, Ford ne-a oferit o imagine în care ne-a prezentat semnătura luminilor părții frontale. Am văzut atunci că fiecare glob optic are două linii de LED-uri, unul peste altul, iar o altă linie întreruptă leagă farurile, trecând pe deasupra grilei. Din acele imagini ne așteptam la un aspect mai curbat al părții frontale, mai ales privind unghiul în care cobora capota spre masca frontală.

Tocmai de acceea nu ar fi complet surprinzător dacă Ford ne induce, iarăși, în eroare și testează un prototip cu stilistică învechită, diferită de cea finală. Este, însă, un prototip mai închegat față de cel din 2022, deci forma caroseriei ar trebui să fie cea pe care o vom vedea în a doua parte a acestui an când va fi prezentat Transit Courier.

Ford va lansa mai multe modele în anii următori, inclusiv șapte cu propulsie electrică. Turneo Courier, în contrast cu Transit Courier, ascunde o altă platformă de origine Volkswagen, nu cea a Ford-urilor Puma/Fiesta folosită de Transit Courier. Pe lângă aceste modele, Ovalul Albastru pregătește și E-Transit, E-Tourneo Custom și E-Transit Custom. Ford își dorește să aibe în gamă o variantă BEV (battery electric) pentru fiecare model din segmentul LCV (light commercial vehicle) până în 2025. Estimările existente sugerează că varianta electrică va avea o baterie de 74 kWh permițând o autonomie de 370 de kilometri. Nu se știu detalii despre motorizările clasice, dar ne putem aștepta să vedem motorul de 1.000 cmc Ecoboost pe echiparea de bază.

Sursa foto: seyephoto / Shutterstock.com, Wikipedia.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri