Ford a dezvăluit, cu ocazia ediției din acest an a Goodwood Festival of Speed, un Ford Mustang Mach-E care s-a descotorosit de hainele de șosea, fiind pregătit pentru a rula pe probele de macadam specifice raliurilor. Mașina a fost pilotată la Goodwood de pilotul oficial Ford M-Sport din Mondialul de Raliuri, Ott Tanak.
În Statele Unite, Ovalul Albastru mai comercializează o singură mașină mică, pe lângă pleiada de SUV-uri și camionete: Ford Mustang. Cum oamenii din Dearborn au reecunoscut valoarea unuia dintre cele mai mari branduri are lor, unul cu o istorie de aproape 60 de ani, se observă tendința de extindere a acestuia către noi teritorii. În urmă cu patru ani, Ford a prezentat Mustang Mach-E, un SUV electric care readuce în actualitate un alt nume mare din trecutul mărcii, „Mach”.
Deși s-a luptat inițial cu supărarea puriștilor, Mach-E a devenit popular pe mai multe piețe. Cu toate acestea, vânzările din ultima perioadă arată o aparentă pierdere de interes din partea clienților. Pentru a readuce „flacăra” în dreptul căluțului de curse, Ford a prezentat la Goodwood FOS prototipul Mach-E Rally, care nu este destinat competiției, deși împarte multe elemente cu lumea motorsportului. Acesta păstrează totuși habitaclu prietenos față de clienții obișnuiți.
Citeste si:
„Mustang Mach-E a preluat spiritul de libertatea și plăcerea de a conduce tipice pentru Mustang și le-a transformat într-o experiență fără emisii. Acum, cu Mustang Mach-E Rally, oferim clienților noștri libertatea de a se aventura dincolo de asfalt", a declarat Darren Palmer, Vicepreședinte, Program pentru vehicule electrice, Ford Model e. Efortul celor de la Ford către electrificare este vizibil, americanii investind deja 2 miliarde de euro în centrul de electrificare de la Koln. De asemenea, Ford a adus și în Europa pick-upul electric F-150 Lightning.
Cum iese în evidență Ford Mustang Mach-E Rally
Inspirat de Ford Puma Hybrid Rally1, mașina de top din WRC a celor de la Ford, Mustang Mach-E Rally aduce un pachet optic diferit. Partea frontală este dominată de bară modificată cu guri de aer laterale mai mari, dar și un splitter reliefat și proiectoare suplimentare în protecția de plastic centrală, pe care tronează și sigla Mustang. Există și un cârlig de tractare, iar jantele cu un design împărtășit de cele folosite pe probele de macadam sunt încălțate de pneuri pentru teren accidentat.
Citeste si:
Aripile au mici evazări de plastic, iar pe plafon se află un eleron de mari dimensiuni, deasupra lunetei. Deși mașina văzută la Goodwood are și un livery înșelător, toate aceste elemente sportive sunt vizibile, deși acest caracter sportiv nu este continuat în întregime și în interior. Bordul este dominat de același ecran de infotainment poziționat vertical, pe lângă ecranul digital pentru instrumentarul de bord. Există, însă, materiale diferite în habitaclu, iar planșa pare mai spartană puțin. Scaunele din față sunt diferite, cu mult mai mult suport lateral.
Pe partea tehnică Ford nu a oferit detalii. Cel mai potent Mustang Mach-E disponibil în prezent este cel care poartă celebrele litere „GT” care se traduc printr-un layout cu două motoare electrice care se combină pentru 487 cai putere și 860 Nm, la ambele punți. Versiunile inferioare au 269 de cai putere și, respectiv, 351 de cai putere. O variantă în culori civile și cu întreaga fișă tehnică alăturată ar trebui să fie prezentată în viitor, căci Ford pare că vrea să producă în serie Mustang Mach-E Rally, pentru piața americană și cea europeană.
Citeste si:
Sursa foto: Ford
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: