Dacia crește, marca autohtonă găsind tot mai mulți clienți în Europa, dar și în alte piețe din lume. În acest context, odată cu extinderea, în următorii doi ani, a portofoliului de modele, Dacia își dorește să se repoziționeze în ochii cumpărătorilor, ca o continuare firească a procesului de rebranding de anul trecut. Astfel, constructorul de la Mioveni vrea să devină un brand „de lifestyle în natură” în stilul mărcii Jeep care, conform șefului departamentului de design al Grupului Renault, Laurens van den Acker, nu are rival în Europa.

Rețeta celor de la Dacia se dovedește a fi, în continuare, de succes. La aproape 20 de ani de la lansarea modelului Logan, primul rod al reînnodării relațiilor dintre Dacia și Renault, rețeta ce constă în mașini ieftine, cu un pachet atractiv de echipare și cu o rezistență crescută se dovedește a fi inspirată. Dar Dacia nu se va baza, în viitor, doar pe un preț redus de achiziție, după cum a explicat van den Acker într-o discuție cu Autocar.

„În momentul în care Luca de Meo a devenit CEO-ul Grupului, acesta a trasat o direcție clară și pentru marca Dacia, iar dorința sa a fost ca Dacia să poată să viseze și mai departe de prețurile mici”, a spus cel care are în mână frâiele departamentelor de design din Group Renault. Odată cu rebrandingul, care a avut loc printr-o operațiune concertată, în toamna anului trecut, Dacia s-a repoziționat drept constructorul care este prieten bun cu natura și cu explorarea non-urbană.

Dacia Duster cea nouă va înlocui modelul actual anul viitor

„Tema outdoorsy este importantă deoarece astfel le oferim clienților două motive să cumpere mașina, deoarece știu că se pot descurca cu ea și în locuri unde alte mașini s-ar chinui”, a spus van den Acker care a explicat că „în prezent, Jeep nu are niciun rival în Europa și ne-am gândit că Dacia ar putea avea această poziție. În fond, până la repoziționarea noastră, nu aveai de unde alege dacă erai în căutarea unui brand de buget care te scoate din oraș, care te duce în mijlocul naturii fără probleme, căci acest lucru a devenit important după perioada de pandemie”, a adăugat designerul.

Dacia: Rețela lui Sandero nu poate fi copiată și pe modelele mai mari

Dacia se pregătește să lanseze două noi modele, respectiv Duster II (2024) și Bigster (2025). Odată cu venirea acestor modele pe piață va avea loc, efectiv, și trecerea Dacia într-o nouă paradigmă, aceea a unui brand ce se axează pe lifestyle în natură. „Da, modelele vor fi mai mari, dar nu putem vorbi de premium”, a spus van den Acker. „Dar realitatea este simplă: în momentul în care începi să faci și mașini mai mari, vei da peste noi rivali”, a spus acesta.

Dacia Jogger poate fi comandată și cu un cort, parte a „Sleep Pack”

„Nu putem, deci, să copiem pur și simplu rețeta care a mers în cazul lui Sandero și să o utilizăm la indigo în segmentul C. Trebuie să înțelegem foarte bine care ne sunt rivalii și care sunt cerințele în acest segment, deoarece vom juca în altiă ligă”, a spus designerul Group Renault. „Pe scurt, Dacia va trebui să-și joace cartea inteligen, ceea ce înseamnă că nu poate să-și piardă avantajul competitiv reprezentat de preț”.

Dar prețul mic nu mai reprezintă singura armă a mărcii Dacia, care-și construiește o imagine a sa tocmai pentru a se putea prezenta cu mai multe atuuri în fața noilor clienți pe care-i aduce un model mai mare ca Bigster. Practic, Dacia va ieși la rampă și se va expune în fața unui grup de oameni care, poate, nu erau interesați de această marcă în trecut. „Am redus diferența dintre prețurile noastre și cele ale rivalilor noștri cu 50%, iar asta face parte din planul nostru și arată că Dacia este o marcă cu adevărat atractivă”, a spus directorul de marketing Xavier Martinet, în luna iulie.

Dacia își arată la fiecare pas abilitățile în off-road, iar asta a motivat și debutul în Raliul Dakar

Acesta a explicat faptul că clienții nu trebuie fidelizați doar cu un preț scăzut, ci printr-o ofertă cu o valoare evidentă pentru client, pe lângă preț. „Dacă vii doar cu un preț mic și nimic mai mult, există mereu riscul să facă altcineva un produs mai ieftin”, a explicat Martinet referindu-se la rivalii chinezi. Martinet a spus că, în medie, o Dacie nouă se vinde în Europa cu prețul de 17.500 de euro și că aproximativ 70% dintre clienți aleg mașini cu nivelul de top de echipare.

Privind în ansamblu, prețurile modelelor Dacia au rămas cam cu 12% sub media rivalilor. În 2019, diferența era de 25% în contextul în care datele statistice arată că media europeană pentru mașinile noi este de 35.000-38.000 de euro.

Sursa foto: Dacia

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri