Presiunea de reducere a emisiilor afectează nu numai producătorii, ci și transportatorii înșiși. Funcționarea vehiculelor alimentate cu baterii ridică provocări și cerințe specifice, arată o analiză Eurowag care susține că 90% din comenzile de transport sunt pentru călătorii mai mici de 300 km și, astfel, se pretează la trecerea către mobilitatea electrică.
Deși electromobilitatea este încă la început în transportul rutier comercial, potențialul pe care îl oferă este deja uriaș. Statistica existentă sugerează că majoritatea rutelor de transport sunt scurte și pot fi parcurse de vehicule de mare tonaj pe baterii. În plus, aceste călătorii reprezintă aproape jumătate din kilometrii parcurși de transportul rutier de marfă în ansamblu. Prima generație de camioane electrice oferă o autonomie de la 200 la 300 km. Rezultă că tehnologia camioanelor alimentate cu baterii poate gestiona deja o mare parte a comenzilor de transport.
Cu toate acestea, nu ne putem aștepta ca transportatorii să-și trimită vehiculele diesel existente la dezmembrări. Nici nu există niciun motiv pentru a face acest lucru: având în vedere starea infrastructurii de încărcare, sunt puse în funcțiune în principal camioanele electrice pe distanțe scurte. Transportul pe distanțe lungi este încă doar un plan de viitor. Prin urmare, este probabil ca vehiculele diesel să-și păstreze dominația aici pentru încă o vreme de acum încolo. Prin urmare, companiile de transport așteaptă cu nerăbdare o perioadă de așa-numite flote hibride (sau mixte), în care vor implementa treptat vehicule alimentate cu baterii în flotele lor actuale.
Citeste si:
Electrificarea flotei prezintă noi provocări
Vehiculele alimentate cu baterii impun noi cerințe managerilor de flote, dispecerilor și proprietarilor de companii de logistică. Principalele criterii cu care se lucrează includ costul de achiziție al camioanelor electrice, estimarea autonomiei pe încărcare, prezentarea de ansamblu a opțiunilor de încărcare, construirea de puncte de încărcare în garajele companiei, cooperarea cu clienții și posibilitatea de alimentare în timpul descărcării transportului, costul de încărcare, asigurarea vehiculului, taxele de trecere sau chiar valoarea reziduală a camionului electric.
Dar intră în joc și probleme operaționale comune, de exemplu: cum să implementăm plățile de reîncărcare în sistemele corporative? Cum se adaptează funcționarea și întreținerea vehiculului la cerințele de sănătate a bateriei? Cum se pregătesc șoferii să conducă mașini electrice? Cum vor afecta sezoanele afacerea?
Citeste si:
Datele de trafic sunt cheia
Pentru a opera eficient flotele mixte, transportatorii vor avea nevoie de instrumentele potrivite, cum ar fi platformele telematice și digitale de gestionare a flotei. Într-adevăr, însăși decizia dacă și cum să-și electrifice flotele depinde în mare măsură de datele reale de trafic. Aceasta este baza pentru calcularea modului în care electrificarea poate economisi costuri și care este rentabilitatea investiției.
În plus, instrumentele potrivite pot face operațiunile flotei mai eficiente în multe moduri: permit șoferilor să realimenteze sau să reîncarce comod și rapid, simplifică sarcina administrativă și urmăresc date importante despre trafic (ore lucrate, stilul de condus al șoferilor, autonomia vehiculului actual) și vehicule (nivel de încărcare, capacitatea și starea bateriei). Capacitatea de a colecta datele potrivite și de a le introduce în sistemele potrivite determină cât de rapid și eficient se poate bucura un transportator de beneficiile incontestabile ale electromobilității.
Citeste si:
Sursa foto: Shutterstock.com / r. nagy
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: