Oferta onestă a mărcii Dacia câștigă tot mai mulți clienți, iar datele oferite de European Automobile Manufacturers' Association (Asociația Europeană a Producătorilor de Automobile - ACEA) la șapte luni de la începutul anului confirmă ritmul bun pe care-l păstrează vânzările de mașini noi ale mărcii de la Mioveni. Conform acestor cifre, Dacia se află printre primii 10 constructori auto de pe continent (inclusiv în țările non-UE), iar nicio marcă din Grupul Renault nu se poate apropia de constructorul autohton.

Așa cum scriam și în trecut, clienții stau la coadă la dealerii Dacia pentru a cumpăra modelele celei mai vechi mărci auto din România. Deși, în prezent, multe Dacii se fac în Maroc sau chiar în China, Dacia și-a creionat o imagine care nu mai are legătură cu locul de „naștere” al modelelor sale, iar cliențiilor le pasă doar de avantajele competitie ale mărcii: prețul redus, dar și cât de mult primești pentru acești bani.

Conform datelor ACEA, Dacia a vândut în primele șapte luni ale anului în curs cu 24,8% mai multe mașini decât în aceeași perioadă a lui 2022, Concret, au fost înmatriculate la nivel european un total de 337.806 mașini. Marca de buget a Grupului Renault se poate lăuda cu cea mai mare creștere dintre toate brandurile aflate sub umbrela logoului în formă de diamant.

De exemplu, creșterea vânzărilor mărcii Renault a fost de doar 20,8% ceea ce se traduce prin 403.807 unități înmatriculate. Brandul sportiv Alpine s-a bucurat de o creștere de 16,8% asimilată cu vânzarea a 2.207 mașini. Privind topul pe Europa, Renault este al cincilea constructor, după BMW, dar în fața rivalilor francezi de la Peugeot. Dacia, în schimb, încheie topul primelor 10 mărci la o diferență mică de Kia de nici 20.000 de unități.

Dacia: Creșterea prețurilor face parte din strategia noastră

Dacia se pregătește să lanseze două noi modele, respectiv Duster II (2024) și Bigster (2025). Odată cu venirea acestor modele pe piață va avea loc, efectiv, și trecerea Dacia într-o nouă paradigmă, aceea a unui brand ce se axează pe lifestyle în natură. Alături de această transformare s-a întâmplat, la finele anului trecut, rebrandingul mărcii care a venit cu noi culori specifice, un nou logo și nou lettering. În plus, prețul de bază al modelelor Dacia a crescut treptat în ultimii ani.

„Am redus diferența dintre prețurile noastre și cele ale rivalilor noștri cu 50%, iar asta face parte din planul nostru și arată că Dacia este o marcă cu adevărat atractivă”, a spus Xavier Martinet, directorul de marketing și vânzări al companiei. Prețurile au rămas cam cu 12% sub media rivalilor. În 2019, diferența era de 25% în contextul în care datele statistice arată că media europeană pentru mașinile noi este de 35.000-38.000 de euro.

Acesta a explicat că clienții nu trebuie fidelizați doar cu un preț scăzut, ci printr-o ofertă cu o valoare evidentă pentru client, pe lângă preț. „Dacă vii doar cu un preț mic și nimic mai mult, există mereu riscul să facă altcineva un produs mai ieftin”. Pe viitor, Dacia plănuiește lansarea unui hatchback electric poziționat deasupra micuțului Spring, o mașină cu o autonomie ceva mai crescută, dar nu foarte mare. CEO-ul Dacia Denis Le Vot a spus că un posesor de Dacia Spring nu străbate mai mult de 16 kilometri pe zi, deși are la dispoziție o baterie de 26,8 kWh care oferă o autonomie în ciclu WLTP mixt de 225 kilomeri (sau 305 kilometri în urban).

Sursa foto: Dacia

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri