Un test de anvergură organizat de North American Council for Freight Efficiency (NACFE) în Statele Unite a stabilit care sunt cele mai performante și eficiente camioane disponibile pe piața americană în acest moment. Testul de 18 zile organizat sub numele „Run on Less” a adus laolaltă camioane electrice operate de mai multe companii care au parcursu diverse curse obișnuite, iar experții angrenați în test au ținut cont de mai multe metrice importante în domeniul transportului rutier de mare tonaj (long haul), datele arătând că Tesla Semi este modelul cel mai bun la această oră.
Camionul Tesla, în versiunea sa de cursă lungă (un Semi de Clasa a 8-a după specificul american este echivalent cu un camion de clasă a 5-a în Uniunea Europeană), a ieșit în evidență în fața unor rivali cu renume precum Freightliner sau Volvo. Modelele electrice ale acestor constructori s-au dovedit inferiore atât la capitolul autonomie, cât și în ceea ce privește viteza de reîncăcare a bateriilor.
Tesla Semi 500
- 500 mile plus range fully loaded
- 1.7kWh/mile electricity consumption fully loaded
- 0-60 mph in 25 seconds fully loaded
- $200,000 savings in operating costs in two years
- 5-70% recharge times in 30 minutes
It's disrupting the US trunk transportation practice pic.twitter.com/qHNudRpzQb— China EV Updates (@CN_EV_Updates) October 10, 2023
„Tesla este lider în materie de performanță și autonomie”, a spus John Boesel, CEO al Calstart, o companie ce se concentrează pe mobilitatea verde în zona transportului rutier de marfă. „În plus, doar Tesla Semi oferă încărcare la viteze mari, ceea ce rivalii nici nu posedă în acest moment”, a spus acesta citat de AN Europe. Testul a avut loc fără prezența noului Mercedes-Benz eActross 600 recent lansat, cap tractor ce va fi testat în viitor.
Citeste si:
Un număr de 22 de camioane au parcurs diferite rute de transport din America de Nord, funcționând în regim comercial, transportând marfă pentru diverse companii. Datele strânse de realizatorii acestui test țin de infrastructura de reîncărcare disponibilă pentru vehiculele de mare tonaj, dar și în legătură cu costurile de operare, performanțele sau autonomia.
$TSLA Semi dominates in real-world tests during Run on Less event!
During the Run on Less event, which was organized by the North American Council for Freight Efficiency, a Tesla Semi operated by PepsiCo Inc. traveled 1,076 miles in a single day with three relatively brief… pic.twitter.com/CqFkcND4Mf— Ayden Miller (@AydenMMiller) October 14, 2023
Camioanele Tesla Semi au fost cele din flota PepsiCo și au ieșit în evidență deoarece au reușit să parcurgă zi după zi mai mulți kilometri decât modelele rivale. Conform cifrelor culese în cadrul testului „Run Less”, un Semi poate parcurge aproximativ 640 de kilometri înainte de a trebui să oprească pentru a-și reîncărca bateriile. Conectată la un charger performant, Semi își poate încărca bateriile până la 80% în doar 45 de minute.
Citeste si:
Cel mai „muncitor” camion Tesla al PepsiCo a parcurs, în medie, 574 de mile (923 kilometri) într-o zi, în medie, pe parcursul testului. Următorul pe lista autonomiei a fost camionul Tesla Tre operat de WattEV, acesta completând pe zi curse de 410 kilometri. Freighliner-ul eCascadia al OK Produce n-a reușit decât o medie de 291 kilometri pe zi, iar Volvo-ul VNR Electric a mers cam 280 de kilometr pe zi.
Tesla Semi Outperforms Rivals in Real-World Trucking Test https://t.co/7BfkO0B8Km pic.twitter.com/324OohZjAY— TeslaNorth.com (@RealTeslaNorth) October 14, 2023
Conform PepsiCo, 60% din distanța totală parcursă în cele 18 zile de test a fost acoperită în condițiile în care camionul era încărcat îndeajuns de mult pentru a cântări în total 32,6 tone. Această greutate se situează la doar 4,5 tone de limita maximă admisă în SUA pentru camioanele cu remorcă 100% electrice. Conform surselor din cadrul testului, o astfel de încărcătură este specifică industriei de transport, camioanele electrice putând rula cot la cot cu versiunile pe motorină care reprezintă etalonul în domeniu.
Citeste si:
Zilnic, șoferii au reușit să satisfacă diverse comenzi de la mai multe puncte de încărcare a mărfurilor, trecând pe la diverse stații de încărcare, majoritatea executând și două pauze pentru încărcare pe zi. Problema este, însă, că aceste camioane electrice nu sunt utilizate de prea multe companii. Oficialii Tesla au confirmat că, până acum, n-au produs decât 60-70 de unități Tesla Semi, ceea ce este infim dacă ne gândim că, anual, piața mondială de camioane de cursă lungă (long haul) este de aproximativ 4 milioane de unități.
Sursa foto: Tesla
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: