Previziunile analiștilor cu privire la vânzările de mașini electrice nu sunt tocmai încurajatoare, cel puțin în cazul Germaniei. După opt ani de creștere, se pare că nemții nu mai stau la coadă să cumpere EV-uri, iar în anul 2024 volumele ar putea să scadă cu 14%. Motivele sunt multiple, de la creșterea inflației și până la infrastructura limitată, conform Bloomberg.

Asociația Industriei Auto Germane (VDA) se așteaptă ca vânzările de mașini electrice să nu depășească 451.000 de unități în 2024, în condițiile în care subvențiile pentru achiziția de electrice scad sau dispar în mai multe state europene, inclusiv în Germania. Din poziția de cea mai importantă piață auto de pe continent, scăderea interesului față de mașinile „verzi” arată că valul de first adopters a trecut, iar acum constructorii trebuie să treacă de opreliștile situației de fapt - de la lipsa infrastructurii și până la prețurile de achiziție mari.

Ca reacție, mai mulți constructori au anunțat public că și-au micșorat așteptările pentru perioada următoare, iar Renault a anunțat că IPO-ul Ampere a fost tras pe linie moartă. Decizia francezilor nu este singulară în piață, grupul VAG venind cu o decizie similară. De asemenea, firmele de rent-a-car sunt ceva mai atente când vine vorba să-și convertească flotele, iar unii jucători din piață fac un pas în spate.

În 2023, piața germană a absorbit 523.000 de mașini electrice, înainte ca guvernul de coaliție condus de Olaf Scholz să anuleze, cu un an înainte de termenul inițial, stimulentele pentru achiziția de EV-uri. Dacă se va realiza scăderea de volume, cota de piață a electricelor pe piața din Germania va scădea de la 18% în 2023 la doar 16% anul acesta. De asemenea, întreaga piață germană ar putea să scadă, conform VDA, până la 2,82 milioane de unități - cu 1% mai puțin decât în 2023 și cu 25% sub nivelele pre-pandemice.

Piața globală, în schimb, ar crește cu 2% conform acelorași previziuni și continuă să se apropie de cifrele atinse înainte de pandemie (77,4 milioane de unități în 2024 față de 78,8 de milioane de bucăți în urmă cu cinci ani). Manuel Kallweit, economistul șef al VDA, este de părere că problemele cu lanțurile de distribuție și cu furnizorii au fost depășite, dar mediul economic german rămâne dificil.

Producția internă de EV-uri a Germaniei ar putea să crească cu până la 19% în 2024, dar majoritatea acestor mașini vor lua calea exportului. Cu 1,45 milioane de mașini electrice asamblate, Germania ar putea ajunge al doilea cel mai mare producător de astfel de automobile după China. În 2023, uzinele germane au făcut 1,2 milioane de EV-uri față de 6,6 milioane care au ieșit pe porțile fabricilor din statul comunist asiatic. Statele Unite completează podiumul cu 1,1 milioane de unități conform datelor strânse de VDA și S&P Global Mobility.

Sursa foto: BMW

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri