Sectorul transporturilor este responsabil cu producerea a 23% din totalul emisiilor de carbon generate la nivel global, conform unui studiu realizat de către ITF (International Transport Forum). Și, având în vedere obiectivul european de reducere a emisiilor de carbon cu 55% până în 2030, o mare parte din responsabilitatea de a reduce acest procent cade în mâna antreprenorilor care dețin companii de transport.

O soluție care poate fi de ajutor în acest sens este implementarea modelului circular de business, care își propune să optimizeze utilizarea resurselor și să minimizeze impactul asupra mediului înconjurător, în timp ce asigură eficiența și sustenabilitatea operațiunilor.

Iată cum poți să îl integrezi în compania ta:

Investește într-o flotă verde

Primul lucru pe care îl poți face pentru a integra modelul de business circular în compania ta este să investești într-o flotă verde, adică să utilizezi vehicule de transport cu emisii reduse de carbon sau chiar cu emisii zero. Astfel, reduci amprenta de carbon a companiei și minimizezi impactul activității businessului tău asupra mediului înconjurător.

Selectarea vehiculelor potrivite trebuie făcută ținând cont de distanțele parcurse, de încărcătură și de alte cerințe specifice pe care le ai, în colaborările cu ai tăi clienți. În funcție de aceste aspecte, poți alege mașini electrice sau/și hibride. Deși pot fi mai scumpe în achiziție, decât vehiculele cu motoare tradiționale, pe lângă avantajul sustenabil pe care îl au, costurile de operare și întreținere pot fi semnificativ mai mici, pe termen lung.

În cazul în care optezi și pentru vehicule electrice, ar putea fi avantajos să investești și în infrastructura de încărcare corespunzătoare, cum ar fi stațiile de încărcare la sediul companiei.

Astfel de investiții necesită un buget generos, așa că, pentru a le implementa, dacă ai cel puțin 12 luni de activitate, poți să apelezi la un credit pentru companii oferit de o instituție financiară nebancară (IFN).

Poți obține un împrumut de până la 1.000.000 RON, cu o perioadă de rambursare de 36 de luni pentru capital de lucru, 48 de luni mixt și 60 de luni pentru investiții.

Dacă ai nevoie de un credit mai mic, care să te ajute să începi implementarea proiectelor dorite, atunci iată ce trebuie să știi:

  • Creditul de până în 100.000 RON îl poți obține 100% online, în timp ce, pentru creditele care depășesc această sumă, vei primi suport din partea unui consultant.
  • Dacă ai nevoie de un împrumut și mai mic, de până în 35.000 RON, îl poți obține tot online, cu ajutorul unui singur document: extrasul de cont. Pentru celelalte, vei avea nevoie și de ultima balanță disponibilă.

Dobânda este variabilă, în funcție de valoarea ROBOR la 6 luni, iar dacă într-o lună nu poți să plătești rata, din diferite motive, ai posibilitatea de a amâna rambursarea cu 30 de zile, o singură dată pe durata creditului, dacă ai un comportament bun de plată.

Sprijină sustenabilitatea la nivel operațional

Deși investiția într-o flotă verde are cel mai semnificativ impact în integrarea modelului de business circular, există și alte acțiuni pe care le poți implementa la nivel operațional, pentru o integrare completă. Pe lângă economiile financiare pe care le-ai putea obține, îți vei construi și o reputație pozitivă.

De exemplu, implementarea unui program riguros de întreținere și revizie a vehiculelor poate prelungi durata de viață a acestora și poate evita nevoia de a le înlocui prematur, lucru care îți aduce și evitarea unor costuri care, în acest context, nu sunt necesare.

De asemenea, și înlocuirea ambalajelor tradiționale din plastic cu ambalaje biodegradabile poate reduce cantitatea de deșeuri generată de operațiunile companiei și poate contribui la reducerea poluării mediului.

Dezvoltă parteneriate strategice

Pe lângă implementarea unor acțiuni interne, pentru a-ți crește reputația pe piață, este important să te asociezi cu parteneri care au aceleași valori și principii ca tine. Aceștia pot fi un real ajutor, în integrarea modelului circular de business în afacerea ta.

Cel mai simplu lucru pe care îl poți face aici este să colaborezi cu organizații specializate în colectarea și reciclarea deșeurilor, precum și în valorificarea materialelor recuperate. Acest lucru ar putea include parteneriate pentru colectarea și reciclarea uleiurilor uzate, a bateriilor auto sau a altor componente ale vehiculelor, care pot fi reciclate sau reutilizate în alte procese.

Acordă importanță educării angajaților

Nu numai partenerii de afaceri te pot ajuta în acest proces, ci și angajații. Însă, pentru ca ei să aducă o valoare reală în favoarea sustenabilității, este important să investești în educația lor, astfel încât să cunoască rolul pe care îl au în implementarea modelului de business circular în companie.

Prin înțelegerea conceptelor economiei circulare și a impactului lor, salariații devin mai conștienți de rolul lor în implementarea practicilor sustenabile în cadrul companiei și mai motivați să acționeze. Astfel, ei pot contribui activ la identificarea și implementarea unor soluții inovatoare, pentru a optimiza procesele și a reduce impactul asupra mediului.

Pentru a sprijini și mai mult ideile creative, poți să oferi recompense financiare angajaților care contribuie cu succes la creșterea nivelului de sustenabilitate în businessul tău.

Monitorizează și evaluează constant

Pentru că integrarea unui model circular de business este un proces complex care nu are loc de pe o zi pe alta, este important să monitorizezi și să evaluezi constant rezultatele investițiilor și ale acțiunilor pe care le implementezi.

O modalitate prin care poți face asta este prin monitorizarea și evaluarea ratei de reutilizare a componentelor auto și a altor echipamente. Urmărește lunar cantitatea de materiale reciclate sau reutilizate, în comparație cu totalul materialelor utilizate în operațiuni.

O altă modalitate pe care o poți pune în practică încă de la început este analiza SWOT. Aceasta te ajută să identifici punctele tari și pe cele slabe ale implementării economiei circulare în companie, precum și oportunitățile și amenințările asociate. Acest lucru poate oferi o perspectivă cuprinzătoare asupra progresului și provocărilor cu care te poți confrunta în calea atingerii obiectivelor de sustenabilitate.

Concluzionând, modelul circular de business poate fi o abordare sustenabilă, care să îți transforme afacerea într-un business profitabil, pe termen lung. Implementează soluțiile prezentate aici și participă și tu la îndeplinirea obiectivului european, în timp ce economisești costuri pe termen lung.

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri