Compania americana Ford a recunoscut ca plata dividendelor catre investitori, intr-un viitor apropiat, e destul de improbabila, datorita pierderilor inregistrate in constructia de masini ce ating valoarea de 29,9 miliarde de dolari.
Dezvaluirea a aparut intr-un raport recent elaborat de companie in colaborare cu Comisia Bursei si Valorilor Mobiliare din Statele Unite ale Americii. Ford, aflata in procesul de evaluare a ofertelor pentru marcile britanice Jaguar si Land Rover, declara ca sunt in imposibiltatea de a plati dividende actionarilor datorita conditiilor contractuale in creditele pe care compania le-a atras. Aceasta consecinta a venit ca urmare obtinerii unor creditari avantajoase ce aveau stipulate clauze prin care compania este obligata la neplata dividendelor.

Pierderea diviziei de automobile este evaluata la 29,9 miliarde, conform aceluiasi raport. De asemenea doar 1,5 miliarde din totalul de 5,1 miliarde de obligatiuni vor fi rascumparate anul acesta, restul trecand la capitolul datorii pe termen lung.

Valoarea totala de piata a actiunilor Ford a fost evaluata la sfarsitul saptamanii trecute la 15,4 miliarde de dolari. Anul trecut compania a pierdut 12,7 miliarde dolari, insemnand un minus de 7$ pentru fiecare actiune cotata. Un anunt oficial privind datele inregistrate pe primul semestru va fi facut vineri.

In timp ce operatiunile din Europa au avut succes datorita unor modele apreciate ca Mondeo, pe taram american activitatea companiei a avut de suferit. Ca si rivalii din Detroit, Ford a pierdut teren in fata competitorilor straini si a avut de acoperit datorii la fondurile de sanatate si pensii.

Grupul a elaborat un plan de remaniere sub conducerea lui Alan Mulally, fostul manager de la divizia comerciala aeronautica a Boeing, instalat in septembrie 2006. Prima masura a fost cedarea anumitor parti din Ford Premier Automotive Group, cea mai imoprtanta fiind Aston Martin.

Saptamana trecuta Ford a primit mai multe oferte pentru marcile britanice Jaguar si Land Rover, desi anuntul oficial pentru o eventuala instrainare nu a fost facut inca. Conform analistilor, cele doua marci au fost ofertate de mai multe grupuri, cum ar fi TPG, Ripple-Wood Holdings, One Equity, Cerberus si indienii de la Tata. Un anunt oficial este asteptat in cursul zilei de vineri.

Surse din cadrul companiei declara ca Ford sunt dispusi sa aleaga cat mai repede doi ofertanti pentru cele doua branduri, comercializate doar ca o entitate unitara. Conditiile impuse de americani ar putea tempera interesul manifestat, americanii dorind ca noii investitori sa nu inchida nicio uzina si sa mentina numarul de angajati in primii 5 ani de la preluare.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri