Mazda Motor Corp a anuntat miercuri o scadere surprinzatoare de 5,8% a profitului operational inregistrat in al treilea trimestru al anului fiscal curent, majorarea cheltuielilor contracarand castigurile obtinute de pe urma evolutiilor valutare si majorarii productiei, informeaza Reuters, citat de NewsIn.

Mazda, din care Ford Motor Co. detine o treime, a anuntat un profit operational de 35,3 miliarde yeni (331 milioane dolari) in intervalul octombrie - decembrie 2007, sub media estimarilor analistilor chestionati de Reuters, care au mizat pe un profit de 38,6 miliarde yeni.

Profitul net obtinut in al treilea trimestru fiscal a crescut cu 7,1%, a 15,9 miliarde yeni.

Pentru intreg anul fiscal curent, ce va lua sfarsit la data de 31 martie, Mazda si-a mentinut estimarile privind obtinerea unui profit operational de 160 miliarde yeni si un profit net de 85 miliarde yeni - reprezentand al saptelea an consecutiv de majorari a castigurilor.

Mazda a profitat de pe urma unui euro puternic avand in vedere faptul ca clientii au preferat modelul Mazda2 precum si CX-7 si CX-9 crossover.

Vanzarile din Statele Unite ale Americii au crescut de asemenea insa profitul obtinut in SUA s-a aflat sub presiunea unei concurente acerbe, Mazda fiind nevoita sa cheltuiasca mai mult pe reduceri.

Rezultatele companiei Mazda au contrastat cu cele ale majoritatii producatorilor niponi de automobile, care au afisat performante pozitive in ciuda problemelor cauzate de evolutiile valutare pe fondul unei expuneri crescute la un dolar mai slab, compensand insa prin vanzari mai mari si reduceri ale cheltuielilor.

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri