Sa lucrezi intr-un start-up este un angajament complet diferit fata cel pe care ti-l asumi atunci cand accepti sa muncesti intr-o companie internationala cu mii de angajati. Responsabilitatile jobului intr-un start-up nu sunt foarte bine definite, se lucreaza multe ore peste program si se pune multa presiune pe umerii angajatilor pentru a face performanta.

Daca te gandesti sa faci o schimbare in plan profesional si sa renunti la confortul unui loc de munca dintr-o corporatie pentru un job intr-un start-up, nu te grabi sa accepti provocarea pana nu iti este clar cu ce se ocupa business-ul in care vrei sa te implici, care ii sunt obiectivele, care este planul de lucru, care va fi rolul tau, cine sunt viitorii colegi.

Antreprenorii sunt niste vizionari, oameni care ii pot inspira pe cei din jurul lor si care te pot face sa crezi ca ideea, compania sau produsul lor va schimba lumea. Sa lucrezi si sa te dezvolti din punct de vedere profesional alaturi de un lider care inspira si motiveaza este visul oricarui angajat, insa nu te grabi sa accepti jobul intr-un start-up pana nu cantaresti bine oferta. Expertii in recrutare ofera cateva ponturi pentru cei care sunt pe cale sa accepte un loc de munca intr-un start-up.

Fii entuziasmat!

Pasiune, acesta este cuvantul cheie. Daca nu simti pasiune pentru noul rol pe care urmeaza sa il preiei, daca nu impartasesti acelasi entuziasm precum colegii tai, atunci mai gandeste-te inainte de a spune "da" ofertei. David H. Page, specialist in dezvoltarea start-up-urilor, recomanda celor care vor sa lucreze pentru un start-up sa isi lamureaza cateva chestiuni importante inainte de orice: sa se asigure ca inteleg care sunt obiectivele business-ului, ce istoric are antreprenorul care a infiintat business-ul, ce succese, dar si ce esecuri a avut, si, poate cel mai important, cum poate fi o sursa de inspiratie pentru altii, scrie businessinsider.com. Toate informatiile pe care le poti obtine te pot ajuta sa intelegi mai bine cum te potrivesti (sau nu) cu noul job, dar si sa iei cea mai buna decizie.

Citeste si: Tipuri de mentori care te vor ajuta sa ai o cariera de succes

Chimia e importanta

Ai inteles ce urmareste antreprenorul cu business-ul lui, ce planuri de viitor are, insa e important sa existe chimie intre voi. Degeaba va intelegeti la nivel de concepte, daca sunteti doua persoane complet diferite.

Foto: Shutterstock.com

"Jobul intr-un start-up este mai mult decat o simpla organizare. Lucrul cu un antreprenor este intens, epuizant, dar si plin de recompense. Gandeste-te ca vei ajunge sa petreci mai mult timp cu el decat cu propria familie. Este important sa aveti cat mai multe puncte in comun", a declarat Marya Triandafellos, autorul cartii "Cariera X: Sfaturi de la experti despre cum sa iti dezvolti cariera".

Evalueaza cultura organizationala

Fondatorul stabileste regulile. "El face programul angajatilor, stabileste modul in care acestia interactioneaza si la ce nivel, decide asupra modului in care firma relationeaza cu clientii", a spus Lisa Prior, autoarea cartii "Sfaturi despre cariera pe care nu o sa le primesti de la seful tau".

Fiecare lider va face lucrurile in mod diferit si tocmai de aceea este important sa intelegi inca de la inceput care este cultura organizationala a start-up-ului si cat de bine te potrivesti cu ea.

Intelege-ti rolul si responsabilitatile

"Asigura-te ca iti intelegi rolul in firma. Altfel, o sa ajungi sa faci cu totul altceva", spune Marya Triandafellos.

Foto: Shutterstock / Who is Danny

Pune intrebari despre sarcinile pe care trebuie sa le indeplinesti, despre cine ia deciziile si cine isi asuma responsabilitatile. Antreprenorul poate nu are timp sa imparta rolurile si sa defineasca foarte clar care le sunt responsabilitatile, insa e important sa stii de la inceput ce ai de facut. Doar asa vei putea ajuta business-ul sa creasca.

Asigura-te ca noul job iti ofera stabilitate financiara

Jobul intr-un start-up presupune oarecare riscuri. Spre deosebire de o companie mare, care ofera angajatilor o stabilitate financiara, start-up-ul isi propune sa le asigure angajatilor o siguranta din punct de vedere financiar, insa suprizele (neplacute) pot sa apara oricand.

Asigura-te ca antreprenorul are buget de salarii pentru cel putin un an si, cel mai important, asigura-te ca este transparent atunci cand vine vorba de bani.

Citeste si: De ce angajatii cu multa experienta cauta o reorientare in cariera?

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri